Centaurea solstitialis

À prupositu di Wikipedia
Centaurea solstitialis
Centaurea solstitialis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asterales
Famiglia Asteraceae
Generu Centaurea
Nome binuminale
Centaurea solstitialis
Carl Linnaeus, 1753

Centaurea solstitialis hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Asteraceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Centaurea solstitialis hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si distingue da a so taglia impunente, pudendu aghjunghje insin'à un metru d'altezza. I so piccioli sò ritti, ramificati è ricuperti di casce strette è lungarine. E casce sò verde, appena dentate annantu à i lati è disposte di manera alterna longu à u picciolu. I fiori di Centaurea solstitialis sò di culore giallu vivu, ragruppate in capulini è circundati da brattee punghjente.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Originaria d'Europa di l'Estu, Centaurea solstitialis si hè prestu sparta in numerose rigione di u mondu. Hè oghje cunsiderata cum'è una spezia invadente in numerosi paesi, in particulare in America suprana, in Australia è in Africa suttana. 'Ssa pianta hà a capacità d'adattà si à sfarenti tipi di terre è di climi, ciò chì li permette di culunizà prestu vasti territorii.

Centaurea solstitialis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Centaurea solstitialis hè una pianta à ciculu di vita annuale. Si riproduce per u più da i so granelli, chì sò spergugliati da u ventu annantu à longhe distanze. 'Ssa spezia hà una crescita rapida è pò produce bon parechji granelli, ciò chì cuntribuisce à a so capacità d'invadimentu.Centaurea solstitialis hè ancu capace à diffonde si in frammintazione di e so radiche, ciò chì li permette di culunizà nuvelli territorii prestu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Centaurea solstitialis appartene à u generu Centaurea, chì ragruppa numerose spezie di piante erbacee. Certi sinonimi scentifichi di Centaurea solstitialis inchjudenu Centaurea maculosa è Centaurea calcitrapa.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Per causa di a so natura invadente, Centaurea solstitialis hè cunsiderata cum'è una minaccia per a biodiversità di l'ecusistemi ch'ella culunizeghja. Pò suppiantà e spezie indigene è riduce a dispunibilità di e risorse per altri organismi. Per via di quessa, misure di gistione è di cuntrollu sò messe in ballu in numerosi paesi per limità a so prupagazione. 'Sse misure cumprendenu in particulare l'usu di metudi meccanichi, chimichi o biulogichi per eliminà 'ssa pianta invadente è risturà l'ecusistemi affittati.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]