Callitriche brutia

À prupositu di Wikipedia
Callitriche brutia
Callitriche brutia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Plantaginaceae
Generu Callitriche
Nome binuminale
Callitriche brutia
Albrecht Wilhelm Roth, 1788

Callitriche brutia hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Plantaginaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Callitriche brutia hè una spezia di pianta acquatica appartinendu à a famiglia di e Plantaginaceae. Si caratterizeghja da i piccioli fini è ramificati, misurendu di regula trà 10 è 30 centimi di longu. E casce sò opposte, lineare è strette, d'una lunghezza variendu trà 1 è 3 centimi. I fiori sò chjuchi è discreti, di culore verde, è si ragruppanu in gaspe à l'ascella di e casce.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Callitriche brutia hè originariu da e rigione mediterranie, in particulare da u bacinu mediterraniu, da l'Europa di u Sudu è da l'Africa suprana. Omu a trova ancu in certe rigione d'Asia occidentale. 'Ssa pianta affizziuneghja l'acque dolce, i stagni, i fiumicelli è i paduli.

Callitriche brutia hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Callitriche brutia hè una pianta acquatica vivace. Si riproduce per u più in via vegetativa, grazia à a furmazione di stuloni chì s'arradicheghjanu è danu nascita à nuvelle piante. A fiuritura hà locu di regula di veranu è d'istate. I fiori sò inamacati da u ventu o da l'insetti. I granelli sò dopu spergugliati in acqua o da l'animali.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Callitriche brutia hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Callitriche hamulata, Callitriche brutia var. hamulata è Callitriche brutia var. hamulata f. longibracteata.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Callitriche brutia hè una spezia relativamente sparta è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare per causa di l'urbanisazione è di l'inguinamentu di l'acque. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone umite induve 'ssa pianta si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]