Calicotome villosa

À prupositu di Wikipedia
Calicotome villosa
Calicotome villosa
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Calicotome
Nome binuminale
Calicotome villosa
Albrecht Wilhelm Roth, 1788

Calicotome villosa hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Calicotome villosa hè una spezia di pianta appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. 'Ssa pianta arbustiva hè caratterizata da e so casce persistente è i so fiori giallu vivu. Pò aghjunghje un'altezza da 1 à 2 metri è prisenta un'apparenza piluta duvuta à a prisenza di peli fini annantu à i so piccioli è e so foglie.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Calicotome villosa hè originariu di a rigione mediterrania, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova per u più in i paesi di u circondu mediterraniu tali a Spagna, a Francia, l'Italia, a Grecia è a Turchia. Cresce ancu in certe rigione d'Africa suprana è Mediu Oriente.

Calicotome villosa hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Calicotome villosa hè una pianta adatta à i climi mediterranii, caratterizati da istati caldi è secchi. Hè capace à resiste à cundizione di sicchina grazia à e so foglie è à a so capacità à accumulà l'acqua in i so piccioli. 'Ssa spezia fiurisce di regula di veranu, pruducendu belli fiori gialli chì attiranu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Calicotome villosa hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi tali Cytisus villosus è Spartium villosus. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà 'ssa pianta, ma sò avà cunsiderati cum'è sinonimi di Calicotome villosa.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Calicotome villosa hè cunsideratu cum'è una spezia di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Bench'ellu possi esse affittatu da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva, ferma relativamente spartu in a so zona di ripartizione. Eppuru, hè impurtante di surviglià u statu di 'ssa spezia è di piglià misure di cunsirvazione apprupriate per prisirvà a so diversità genetica è u so ambiente naturale.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]