Botrychium matricariifolium

À prupositu di Wikipedia
Botrychium matricariifolium
Botrychium matricariifolium
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Polypodiophyta
Classa Polypodiopsida
Ordine Ophioglossales
Famiglia Ophioglossaceae
Generu Botrychium
Nome binuminale
Botrychium matricariifolium
(A.Braun ex Döll) W.D.J.Koch, 1846

Botrychium matricariifolium hè una pianta chì face parte di a famiglia di l'Ophioglossaceae.[1]

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Pianta vivace da 8 à 20 cm d'altezza, Botrychium matricariifolium porta annantu à listessu picciolu una parte vegetativa è una parte fertile. U lembu sterile hè curtamente picciulatu, più longu ch'è largu è prisente un'abbozzu di nervatura cintrale. Hè à quandu divisu, e so divisione essendu strette ma bella spiccate è e so divisione ultime essendu chjuche, attundate ma mai acute. A parte fruttifere, inquantu à ella, hè una gaspa ramificata varchendu à maturità u lembu sterile. Una volta a liberazione di e spore effittuata, a parte aeria sparisce, e so cumparse essendu irrigulare. Hè pussibile di cunfonde 'ssa spezia incù Botrychium lanceolatum, ind'è quale u lembu sterile hè sessile.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Per u più muntagnola, 'ssa spezia rara è prutetta affizziuneghja per u più i prati arrasciati annantu à terrenu siliceu è hè prisente in e rigione timperate è frete di l'emisferu nordu.

Botrychium matricariifolium hè prisente in Corsica.[2]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Botrychium matricariifolium hè una filetta vivace chì si ripruduce par u più da spori. A fronda, chì emerghje da u rizomu suttarraniu, si sviluppa di branu è produce i spuranghji à maturità. I spuranghji libereghjani dopu i spori chì sò spargugliati da u ventu. I spori germineghjani pà dà nascita à nuvelli plantule chì si sviluppani pianamenti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Botrychium matricariifolium hè ancu cunnisciuta sottu u nome di Botrychium matricariifolium var. dissectum. 'Ssa varietà si distingue da e so fronde più frastagliate è i so sigmenti più stretti. Hè stata discritta par a prima volta da u butanistu Carl Linnaeus in u 1753.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Botrychium matricariifolium ùn sia micca cunsiderata com'è una spezia minacciata, certe pupulazione ponu esse vulnerevuli per via di a distruzzione di u so ambiente naturale. A cunvirsione di e pratuline in terre agricule è l'urbanisazione criscente sò fattori chì poni affittà nigativamente 'ssa spezia. Misure di cunsirvazione, tale a prutizzione di l'ambiente è a sinsibilisazione di u publicu, sò necissarie pà prisirvà 'ssa filetta dillicata è a so biudiversità assuciata.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. 'Ss'articulu pruvene in parte da a wikipedia in inglese è in francese.
  2. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]