Arum cylindraceum

À prupositu di Wikipedia
Arum cylindraceum
Arum cylindraceum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Alismatales
Famiglia Araceae
Generu Arum
Nome binuminale
Arum cylindraceum
Gasp., 1829

Arum cylindraceum hè una pianta chì face parte di a famiglia di e Araceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Arum cylindraceum hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Araceae. Si distingue da a so apparenza elegante è i so fiori caratteristichi. 'Ssa spezia prisenta un picciolu cilindricu, da induve u so nome, chì pò aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi. E casce sò grande, à forma di core, è d'un verde vivu. I fiori di Arum cylindraceum sò ragruppate in un'infiuriscenza à forma di spadice, circundata da una spata à forma di cornettu. I fiori sò di culore biancu, qualchì volta tinti di rusulinu o di purpureu, è sgaghjanu un profume aggradevule.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Arum cylindraceum hè originariu di e rigione mediterranie, in particulare sudu di l'Europa, di l'Africa Nordu è Mediu Oriente. Omu u trova per u più in e zone buscose, e pratuline è l'arici di fureste. 'Ssa pianta priferisce e terre ricchi di materia organica è belli assiccati. Hè à spessu ossirvata in e rigione muntose, insin'à un'altitudine di 1500 metri.

Arum cylindraceum hè prisente in Corsica.[1]

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Arum cylindraceum hè ancu cunnisciutu sottu à u nome scentificu Arum maculatum subsp. cylindraceum. Esiste ancu sinonimi per 'ssa spezia, tali Arum cylindraceum var. maculatum è Arum cylindraceum var. vulgare. 'Ssi nomi sò usati per designà variazione di a spezia chì prisentanu caratteristiche appena differente.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Arum cylindraceum hè una spezia relativamente sparta è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare per causa di l'urbanisazione criscenta è di l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta cresce cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà. Misure di cunsirvazione, tale a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a biodiversità, sò essenziale per pruteghje l'Arum cylindraceum è d'altre spezie vegetale.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]