Ardeola ralloides

À prupositu di Wikipedia
Ardeola ralloides
Ardeola ralloides
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Pelecaniformes
Famiglia Ardeidae
Generu Ardeola
Nome binuminale
Ardeola ralloides
Giovanni Antonio Scopoli, 1769

Ardeola ralloides hè una spezia d'acellu chì face parte di a famiglia di l'Ardeidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Ardeola ralloides hè una piccula spezia di crochju misurendu à l'incirca 44 à 47 cm di longa, incù una largura da 80 à 92 cm. Pussede un corpu tozzu, un collu cortu, un bizzicu cortu è zeppu è un spinu brunu camusciatu. D'istate, l'adulti sviloppanu longhi piume annantu à u collu. In bulu, a so apparenza si trasforma, u sottu di l'ale bianche dendu l'imprissione d'un acellu à l'intuttu biancu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Ardeola ralloides hè un acellu migratore chì nichja in Europa, in Africa è in Asia. In Europa, omu u trova per u più in u sudu è l'estu di u cuntinente, in particulare in Spagna, in Italia, in Grecia è in Turchia. In Africa, hè prisente in parte assai di u cuntinente, mentre ch'è in Asia, a so area di ripartizione si stende da l'India à u Giappone. L'inguernu, migra ver'di l'Africa subsahariana è u sudu di l'Asia.

Ardeola ralloides hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Ardeola ralloides hè un acellu insettivoru chì si nutrisce per u più di grillachje, di culeotteri, di farfalle è di filangrocche. Cattura e so prede marchjendu pianamente in e zone umite è chjappendu le cù l'aiutu di u so bizzicu. Pò ancu piscà picculi pesci è anfibii.

A staghjone di riproduzione di Ardeola ralloides hà locu da marzu à ghjunghju. Nichja in e culonie, di regula in e cannicce è l'arburi vicinu à l'acqua. A femina face 3 à 5 ovi di culore turchinu pallidu, chì sò incubati da i dui parenti mentre à l'incirca 20 ghjorni. I ghjovani acelli chettanu u nidu circa 40 ghjorni dopu à a sbucciata.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Ardeola ralloides appartene à a famiglia di l'Ardeidae è à a sottufamiglia di l'Ardeinae. Ùn hà micca sottuspezie ricunnusciute.

I sinonimi eventuali sò: Ardea ralloides (Scopoli, 1769), Butorides ralloides (Scopoli, 1769).

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Ardeola ralloides hè una spezia classificata cum'è preoccupazione minore annantu à a Lista rossa di l'UICN. Eppuru, e so pupulazione sò in calata in certe parte di a so area di ripartizione, in particulare in Europa. E principale minacce à e quale ella hè cunfruntata sò a distruzzione di u so ambiente, l'usu di pesticidii è u cambiamentu climaticu.

E misure di cunsirvazione sò in ballu in certi paesi per pruteghje l'Ardeola ralloides, in particulare a criazione di zone prutette è a risturazione di l'ambienti. Hè impurtante di cuntinuà à pruteghje 'ssa spezia è u so ambiente cù u fine di assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]