Aphanes australis

À prupositu di Wikipedia
Aphanes australis
Aphanes australis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Rosales
Famiglia Rosaceae
Genaru Aphanes
Nomu binuminali
Aphanes australis
Per Axel Rydberg, 1908

Aphanes australis hè una pianta chì faci parti di a famiglia di i Rosaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Aphanes australis hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Rosaceae. Si caratterizeghja da a so piccula taglia, aghjunghjendu di regula un'altezza da 5 à 15 centimi. I piccioli sò smilzi, incù casci alterni è frastagliati in lobi fondi. I fiora sò chjuchi è discreti, di culori verdi o russicciu, ragruppati in infiuriscenzi cumpatti. I frutti sò picculi achenii, à spessu cuparti di pela ghjandulosi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Aphanes australis hè una spezia endemica di l'emisferu sudu, par u più prisenti in Australia è in Nova Zilanda. Si scontra ancu in certi righjoni d'America suttana, d'Africa suttana è isuli subantartichi. 'Ssa pianta affizziuneghja l'ambienti aparti è i terri beddi assiccati, com'è i pratulini, i duni di rena è i penditi rucciosi.

Aphanes australis hè prisenti in Corsica.[1]

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Aphanes australis hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi, tali Alchemilla australis, Alchemilla australis var. australis è Alchemilla australis var. angustifolia. 'Ssi noma sò stati apradati in u passatu pà disignà 'ssa pianta, ma sò avali cunsidarati com'è sinonimi di Aphanes australis.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Aphanes australis hè una spezia chì ùn faci micca l'ughjettu d'una priaccupazioni maghjori in termini di cunsirvazioni. Hè rilativamenti sparta in a so aria di ripartizioni è ùn hè micca cunsidarata com'è minacciata. Eppuri, certi pupulazioni poni essa affittati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni, à l'agricultura intinsiva o à altri attività umani. Hè dunqua impurtanti di surviglià u statu di cunsirvazioni di 'ssa pianta è di piglià misuri di prutizzioni cusì nicissaria.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]