Anthriscus caucalis

À prupositu di Wikipedia
Anthriscus caucalis
Anthriscus caucalis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Apiales
Famiglia Apiaceae
Genaru Anthriscus
Nomu binuminali
Anthriscus caucalis
Carl Linnaeus, 1753

Anthriscus caucalis hè una pianta chì faci parti di a famiglia di l'Apiaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Anthriscus caucalis hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di l'Apiaceae. Si caratterizeghja da un picciolu rittu, pudendu aghjunghja un'altezza da 30 à 80 centimi. I so fogli sò alterni, pinnati è divisi in sigmenti stretti. I fiora, di culori biancu, sò ragruppati in cucculi cumposti. I frutti sò diacheniis di forma uvali, di culori brunu scuru.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

L'Anthriscus caucalis hè urighjinariu d'Aurasia ed hè largamenti spartu in i righjoni timparati d'Auropa, d'Asia è d'Africa subrana. Hè prisenti in i pratulini, i campi cultivati, i bordi di stradona è i tarreni abbandunati. 'Ssa pianta hà ancu statu intradutta in altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana, induva edda hè cunsidarata com'è una spezia invadenti.

Anthriscus caucalis hè prisenti in Corsica.[1]

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

L'Anthriscus caucalis hè statu discrittu pà a prima volta da u butanistu svidesu Carl Linnaeus in u 1753. Apparteni à u genaru Anthriscus, chì ragruppa parechji spezii di pianti arbacei. Frà i sinonimi di 'ssa pianta, a parsona pò cità Anthriscus vulgaris, Anthriscus sylvestris è Caucalis anthriscus.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

L'Anthriscus caucalis hè una spezia cumuna è largamenti sparta, ciò chì li cunfarisci un statutu di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Eppuri, in certi righjoni induva edda hè cunsidarata com'è una pianta invadenti, misuri di cuntrollu poni essa missi in piazza pà limità a so prupagazioni. Hè impurtanti di surviglià a so espansioni è di privena a so intruduzioni in ecusistemi sensibuli cù u fini di prisirvà a biudiversità lucali.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]