Anser fabalis

À prupositu di Wikipedia
Anser fabalis
Anser fabalis
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordini Anseriformes
Famiglia Anatidae
Genaru Anser
Nomu binuminali
Anser fabalis
Linnaeus, 1758

Anser fabalis hè una spezia d'oca chì faci parti di a famiglia di l'Anatidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Anser fabalis hè una grandi oca migratrici appartinendu à a famiglia di l'Anatidae. Si distingui da a so taglia impunenti, u so abitu grisgiu brunu scuru, u so largu bizzicu di culori arancinu cù a basa nera è i so zampi di culori arancinu. U masciu è a femina sò simuli in apparenza.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Anser fabalis nichja in i zoni timparati è bureali d'Auropa è d'Asia, par u più in i furesti di cunifari è i loca padulosi. Hè migratrici è si culloca versu u sudu d'invernu pà riunghja l'arghji più timparati è custieri, tali u mari Tarraniu, l'Africa di u Nordu è l'Asia di u sudestu.

Anser fabalis hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Anser fabalis hè una spezia arbivura chì si nutrisci par u più di graminacei, di fogli è di picculi pianti acquatichi. Campa in culonii è si ripraduci di regula una volta à l'annu, fendu trà 4 è 8 ova incubati da a femina impicchendu à l'incirca 28 ghjorna. I ghjovani chettani u nidu uni pochi di ghjorna dopu à a sbucciata è diventani indipindenti à l'ità di à l'incirca 2 mesa.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Esistini cinqui sottuspezii ricunnisciuti di Anser fabalis:

Anser fabalis fabalis : A sottuspezia numinali, nichja in Scandinavia è in u nordupunenti di a Russia. Anser fabalis rossicus : nichja in Siberia uccidentali è cintrali. Anser fabalis serrirostris : nichja in Siberia uriintali è à u Kamtchatka. Anser fabalis middendorffii : nichja à u Giapponu è à u nordestu di a China. Anser fabalis sibiricus : nichja in Siberia uriintali è in u nordu di u Cazacchistanu.

UN sinonimu evintuali hè: Anser segetum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Anser fabalis hè attualmenti classificata com'è una spezia di priaccupazioni minori da l'Unioni internaziunali par a cunsirvazioni di a natura (UICN). Eppuri, certi pupulazioni ani cunnisciutu calati impurtanti in l'ultimi dicennii par causa di a perdita d'ambienti è di a caccia eccessiva. I principali sforzi di cunsirvazioni si cuncentrani annantu à a prutizzioni di l'arghji di ripruduzioni è d'invernamentu di a spezia, è ancu annantu à a lotta contru à a caccia illegali.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]