Wikipedia:Articulu14

À prupositu di Wikipedia
Jump to navigation Jump to search

Salvatore Viale (1787-1861) hè un autore corsu. Hè cunsideratu cum'è l'autore di u prima testu litterariu in lingua corsa. U Sirinatu di Scappinu, chì si trova in u Cantu quartu di a Dionomachia di Salvatore Viale hè cunsideratu cum'è u prima testu di a litteratura corsa.

Salvatore Viale nasce in Bastia u 6 settembre di u 1787. Hè u figliolu di Maria Nicolaia Prelà è di Paulu Agustinu Viale. Da l'età di setti à dodici anni, hè educatu in e Ville di Petrabugnu, induve ellu impara u latinu. Versu a fine di u 1803, cuntinueghja e so studie in Roma. Studieghju u drittu, a lingua greca classica è a litteratura. U so babbu more in u 1805. In u 1808,Salvatore Viale si ne volta in Corsica per sustene a sa famiglia. In u 1809, riceve u so diplomu d'avvucatu in Pisa. In u 1812, cumencia à scrive u so puema 'A Dionomachia, ch'ellu finisce in u 1813.

Ma Viale participeghja dinù a a vita pulitica. L'11 aprile di u 1814, hè elettu da l'assemblea dopu à a rivolta populare, cum'è membru è sicritariu di u Cumitatu Superiore creatu in Bastia...