Tissitura Verde e Turchina

À prupositu di Wikipedia

A sprissione Tissitura verde è turchina, sorge di unu di l'arnesi i più impurtanti chi si ritruvanu nanta a leghje Ingaghju Naziunale pè l'Ambiente di u 2010, stratta da u Grenelle di l'Ambiente.

A tissitura hè fatta da a reta di curridori biológichi (o di curridori ecologichi, esistenti o da restaurà), è di curridori di paesaghji, è di pozze "serbatori di biodiversità".

U so scopu hè d'impedisce a perta di biodiversità (straurdinaria è urdinaria), u paisaghju essendu di più in più frastagliatu, sezziunatu, fragmentatu.[1] Hè dinò a versione naziunale di a reta ecologica paneuropea.

A tissitura deve cuntribuisce à:

- sminuì a frammentazione è a vulnerabilità di l'abitati naturali, è tene contu di u spiazzamentu di e spezie indè u contestu di u cambiamentu climaticu;

- priservà è ligà i spazii impurtanti pè a biodiversità, cù i curridori;

- priservà i stagnoli, e padule, i fiumi, e sponde di fiumicelli, corsi d'acqua (zone umide, estuarii ...) ;

- facilità i scambii genetichi necessarii à a sopravivenza di e spezie;

- migliorà a qualità ed a diversità di i paesaghji.

(Codice dell'ambiente, articulu L. 371-1)[2]

Storia[mudificà | edità a fonte]

Fubbi capitu chì a cunnettività di i spazii naturali hè nicissaria à a so risilienza / risitenza. Hè perciò i ghjuristi ani elaburatu cunvenzioni internaziunali, testi eurupei è legi:

- A Cunvenzione nanta a Diversità Biológica (Rio, 1992): u tuttu primu paragrafu ramminta a valore di a diversità'.'

- A Strategia paneuropea pè a prutezzione di a diversità biològica è paesaghjera (1995): primu testu internaziunale spiegandu u cuncettu di reta.[3]

- A leghje Voynet, Acconciu è Sviluppu durèvuli (o à longu andà) di u territoriu, di u 25 di ghjugnu di u 1999, menziuna in u so articulu 23:

e rete ecologichi, i curridori è l'estensione di i spazii prutetti chi occore di urganizà

è sibula i territorii sgradati è l'azzione di ricunquista ecologica chi ani bisognu.

Frammentazione di u spaziu. Vicinu a a piaghja de las Arenas, Manilva, Spagna.

Nòtte[mudificà | edità a fonte]

  1. [1].
  2. Ligame web, [2].
  3. Innanzu ebbi a cumunicazione di a Cummissione Europea di u 6 di u maghju di u 2013 nantu a "Infrastruttura verde : Rinfurzà u capitale naturale di l'Europa" COM(2013) 249 final, cita web url=http://www.trameverteetbleue.fr/sites/default/files/references_bibliographiques/ce-com2013_infrastructurevertes.pdf%7Ctitulu=Communication de la Commission au Parlement européen - Infrastructure verte, Renforcer le capital naturel de l'Europe|data=6.5.2013|COM(2013)249final.