Scilla autumnalis

À prupositu di Wikipedia
Scilla autumnalis
Scilla autumnalis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asparagales
Famiglia Asparagaceae
Generu Scilla
Nome binuminale
Scilla autumnalis
Carl Linnaeus, 1753

Scilla autumnalis hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Asparagaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Scilla autumnalis hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Asparagaceae. Si distingue da i so fiori dillicati è u so picciolu slanciatu. E casce sò lineare è misuranu circa 10 à 20 centimi di longu. I fiori, inquantu à elli, sò di culore turchinu o viulettu è formanu gaspe dense in cima à u picciolu. Ogni fiore misura à l'incirca 1 à 2 centimi di diamitru è pussede sei petali.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Scilla autumnalis hè originaria d'Europa meridiunale è occidentale. Omu a trova per u più in e rigione mediterranie, ma pò ancu esse ossirvata in certe parte di l'Europa cintrale. Cresce di regula in e pratuline, i boschi chjari è e zone pitricose.

Scilla autumnalis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Scilla autumnalis hè una pianta à bulbu chì fiurisce per u più à l'auturnu, da induve u so nome. Hè adattata à cundizione di terra belle assiccate è priferisce i lochi assuliati o in parte adumbrate. A pianta si sparghje per u più da a produzzione di bulbille, chì si sviloppanu à a basa di a pianta mamma è ponu esse spergugliate da l'animali o da u ventu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Scilla autumnalis appartene à u generu Scilla, chì ragruppa parechje spezie di piante à bulbu. Hè qualchì volta ancu chjamata Scilla autumnalis var. autumnalis. Frà i sinonimi di 'ssa spezia, omu pò cità Scilla bifolia, Scilla autumnalis var. bifolia è Scilla autumnalis var. minor.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Scilla autumnalis hè una pianta abbastanza cumuna in a so area di ripartizione naturale. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale da l'urbanisazione è l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta cresce cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà. E misure di cunsirvazione, tale a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di 'ssa spezia, sò necessarie per assicurà a so prisirvazione.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]