Rinucciu di la Rocca
Rinucciu di la Rocca (o Rinucciu della Rocca) (1458-1511) hè una persunalità storica di a Corsica. Rinucciu di la Rocca hè natu in 1458 vicinu à Ulmetu. Facia parti di a famiglia di i Cinarchesi ed era u figliolu di Ghjudici di la Rocca.
Hà fundatu in 1492 u cunventu di San Francescu in Ulmetu.
Rinucciu hà sustinutu prima Genuva è l'Uffiziu di San Ghjorghju. Ma dopu s'hè rivultatu ed hà fattu quattru guerri contr'à Genuva: a prima in 1502, a siconda in 1504, a terza in 1507 è finalmenti a quarta in 1510 chì fù a più corta. Rinucciu hà vintu i trè primi guerri. Ma hà persu l'ultima. Genuva feci u starminiu di a so famiglia è di i so prubità. Rinucciu di la Rocca murì assassinatu l' 11 aprili 1511 in Arbiddari.
Rifarenzi
[mudificà | edità a fonte]- Louis Gabriel Michaud, John Boyd, 1846, Michaud, Biographie universelle, ancienne et moderne, REV-ROS, Rinuccio della Rocca (p. 259)
- Storia delle rivoluzioni dell' isola di Corsica, 1739, p. 59-62
- Galletti, Storia illustrata di a Corsica - Histoire illustrée de la Corse, 1864
Da veda dinò
[mudificà | edità a fonte]E persunalità storiche di Corsica |
Ghjacumu Petru Abbatucci - Bartulumeu Arena - Angelo Matteo Bonelli - Ghjiseppu Maria Buonaparte - Lucianu Buonaparte - Napulione Buonaparte - Circinellu - Ugo Colonna - Matteu de Buttafuoco - Ghjacintu Paoli - Pasquale Paoli - Rinucciu di la Rocca Dumenicu Rivarola - Sambucucciu d'Alandu - Sampieru Corsu - Vannina d'Ornanu - Vincentellu d'Istria - |