Muvimentu Neuburbonicu

À prupositu di Wikipedia
File:Logo ritagliato del Movimento Neoborbonico.png
Logo di u Muvimentu Neuburboinicu

U Muvimentu Neuburbonicu (in talianu: Movimento Neoborbonico, [moviˈmento ,nɛoborˈbɔniko]) hè un muvimentu culturale natu in u 1993 in Napuli cù parechje "delegazioni" in Italia è fora[1].

Storia[mudificà | edità a fonte]

Da una seria d'articuli di u scrittore è autore di testi di canzone, televisione è film Riccardo Pazzaglia, cù Gennaro De Crescenzo, maestru, saggistu, ghjurnalistu è archivistu, l'idea di contracelebrà l'arrivu di Garibaldi in Napuli (u 7 di settembre di u 1860) .

Centinaie di persone si sò riunite in u Borgu Marinari quella sera "assediate" da i media (da i ghjurnali naziunali à a British Broadcasting Corporation) è da quì a nascita di una associazione culturale senza scopu di lucro chì avia è hà cum'è scopu principale a ricerca è a diffusione di a memoria storicu in particulare di u Regnu di e Due Sicilie è di i Burboni di Napuli.

Migliaia di pagine di stampa taliane è strangere è millaie di membri è cuntatti (più di 8 milioni di visualizazioni in pochi anni in u situ neoborbonici.it) grazia à u travagliu di i militanti di un Muvimentu chì hà ancu fattu nasce un aggettivu ("neoborbonico") prima scunnisciutu è avà assuciatu à ghjente appassiunate di storia è fiere di u so passatu. Una vera categuria sturiugrafica aduprata da quelli chì disputanu e tesi "neuburboniche" riguardanti sopratuttu i primati largamente ecunomichi di u Sud di preunificazione è da quelli chì si ricunnoscenu in elli. Numerosi studii chì ripiglianu a storia di u Muvimentu (i più recenti sò stati quelli di a cunferenza nantu à u fenomenu di u "Neoborbonism" à l'Università Columbia di New York di settembre 2014 cù tesi di diploma successive è diverse). U slogan di u Muvimentu hè "Memoria, orgogliu, redenzione".

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Nome ufficiale: Associu culturale Neuburbonica, neoborbonici.it

Referenze[mudificà | edità a fonte]

Ligami annantu à a reta[mudificà | edità a fonte]