Marcel Breuer

À prupositu di Wikipedia
Jump to navigation Jump to search

Marcel Lajos Breuer, natu u 21 di maghju di u 1902 in Pécs (Ungheria) è mortu u 1 di lugliu di u 1981 in New York, hè un architettu è designer di mobuli chì era un influente mudernistu. Unu di i babbi di u mudernisimu, Breuer hà avutu un grande interessu per e custruzzioni modulari è e forme semplici.

Biugrafia[mudificà | edità a fonte]

Breuer hè studiente à u Bauhaus in Weimar, in Germania. Dopu avè passatu un annu in Parigi in una impresa d'architettura, volta à u Bauhaus di Dessau, sta volta cum'è maestru, cumbinendu arte è tecnulugia, diventendu infine direttore di l'attellu di falegnameria. Durante u periodu Bauhaus, hà creatu a "sedia B3" più cunnisciuta cum'è a "sedia Wassily", a prima sedia in tubi d'acciaiu piegati creata in u 1925 per Wassily Kandinsky, ispirata in parte da un manubriu di bicicletta. Sempre in produzione, a sedia pò esse assemblata è smuntata più faciule cù strumenti di bicicletta. Dopu hà praticatu in Berlinu, induve hà cuncipitu case è spazi cummerciali, è ancu numerosi mobuli in metallo tubulari, sempre prudutti oghje.

In u 1935, à causa di l'ascesa à u putere di u Partitu Nazi in Germania è per fughje a persecuzione di e persone d'origine ebraica, Breuer s'hè trasferitu in Londra induve hè statu ingagiatu da Jack Pritchard in a sucietà Isokon, una di e prime manufatture chì hà purtatu cuncepimentu mudernu, à u Regnu Unitu. Breuer crea a so chaise longue è sperimenta cù u compensatu stampatu. Infine, Breuer hà emigratu in i Stati Uniti in u 1937. Hà insignatu à a Scola di Architettura di l'Università di Harvard induve hà travagliatu, frà altri, Philip Johnson è Paul Rudolph, dopu famosi architetti americani. Hà travagliatu ancu cù Walter Gropius, anzianu cullega à u Bauhaus, à a creazione di parechje case intornu à Boston.

Breuer dissolve u so partenariatu cù Gropius in Maghju 1941 è cr[ea a so propria impresa in New York induve face case è ville. A "Casa Geller I", custruita in u 1945 in Long Island, hè a prima à integrà u cuncettu di Breuer, vale à dì a casa "binucleare", chì separa l'ala di a camara da quella di u salottu / cucina, siparata da una sala. entrata, è cù un tettu "farfalla" (dui tetti opposti inclinati versu u mezu, sguttati in u centru). Una casa dimostrativa istituita in u giardinu di MoMA in 1949 hà creatu un novu interessu per u travagliu di l'architetti.