Holodomor

À prupositu di Wikipedia
Jump to navigation Jump to search
"Una figliola famita di Kharkiv" hè una di e fotografie e più celebri di l' Holodomor (Alexander Wienerberger, 1933)

Holodomor (Голодомор in ucrainu è russu) hè u nome attribuitu à a carestia chì hà minatu u territoriu di l'Ucraina da u 1932 à u 1933, incausendu parechji milioni di morti. Oghje dinù, e cause è l'implicazione di l'URSS è di Stalin in 'ssa caristia facenu dibattitu.

U terminu deriveghja da a sprissione ucrainiana moryty holodom (Морити голодом), cumbinendu e parolle ucrainiane holod ("fame, caristia") è moryty ("tumbà, affamà, esaurisce"), è a cumbinazione di e duie parolle mette à u puntu l'intensione di pruvucà a caristia.

Di marzu 2008, u parlamentu ucrainianu è dicennovi nazioni indipendenti anu ricunnusciutu l'azzione di u guvernu suvièticu in Ucraina à u principiu di l'anni 1930 cum'è atti di genocidiu. Una dichjarazione cunghjunta di l'ONU in u 2003 hà definitu a caristia cum'è u risultatu di pulitiche è azzioni crudeli chì anu caghjunatu a morte di milioni di persone.

U 23 di uttrove di u 2008, u Parlamentu Europeu hà aduttatu una risuluzione in a quale ellu hà ricunnusciutu l'Holodomor cum'è un crimine contru à l'umanità ; i guverni di l'Alimagna, di a Francia, di l'Italia è di a maiò parte di i paesi uccidintali, fora di i Stati Uniti d'America, ùn anu micca furmalizatu individualmente 'ssu ricunniscimentu è quellu ferma dunque l'ogettu di dibattitu à u livellu di e relazioni internaziunali.

In Ucraina, dopu à a ricunniscenza di l'Holodomor, hè statu decisu di cummimurà lu officialmente ogni annu u quartu sabatu di nuvembre.