Calopteryx haemorrhoidalis

À prupositu di Wikipedia
Calopteryx haemorrhoidalis
Calopteryx haemorrhoidalis
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Odonata
Famiglia Calopterygidae
Genaru Calopteryx
Nomu binuminali
Calopteryx haemorrhoidalis
Pierre Léonard Vander Linden, 1825, 1838

Calopteryx haemorrhoidalis hè una spezia di filangroca chì faci parti di a famiglia di i Calopterygidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Calopteryx haemorrhoidalis hè una spezia d'insettu appartinendu à l'ordini di l'odunati è à a famiglia di i Calopterygidae. I masci di 'ssa spezia si distinguini da u so culori rossu lampanti, mentri chì i femini inarbureghjani una tinta più terne, andendu da u brunu à u verdi. L'ali di 'ssa filangroca sò trasparenti, incù narbaturi bughji chì l'attraversani.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Calopteryx haemorrhoidalis hè par u più prisenti in Auropa, ind'eddu hè largamenti spartu. Omu u trova in particulari in i righjoni mediterranii, sudu di a Francia à l'Italia, passendu da a Spagna è a Grecia. 'Ssa spezia hè ancu prisenti in certi parti di l'Africa subrana, com'è u Maroccu è l'Algeria.

Calopteryx haemorrhoidalis hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Calopteryx haemorrhoidalis hè una spezia acquatica, ripraducendu si in i corsi d'acqua à ghjettu lentu o i stagni. I masci sò cunnisciuti pà i so buli acrubatichi sopra à l'acqua, ind'eddi cercani à attirà i femini. Quist'ultimi facini i so ova in i pianti acquatichi, induva i larvi si sviluppani prima di divintà adulti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Calopteryx haemorrhoidalis apparteni à u genaru Calopteryx, chì ragruppa parechji spezii di filangrochi. Hè calchì volta disignatu da u sinonimu Calopteryx splendens haemorrhoidalis. 'Ssa spezia hè strittamenti liata à u Calopteryx lampanti (Calopteryx splendens), ma si distingui da u so culori rossu più prununciata.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Calopteryx haemorrhoidalis hè cunsidaratu com'è una spezia di cuncernu par via di a digradazioni di u so ambienti naturali. L'inguinamentu di i corsi d'acqua è a distruzzioni di i zoni umiti sò i principali minacci chì pesani annantu à 'ssa spezia. Misuri di cunsirvazioni sò missi in piazza par pruteghja l'ambienti escinziali di 'Calopteryx haemorrhoidalis è prisirvà a so pupulazioni.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]