Vai al contenuto

Athyrium distentifolium

À prupositu di Wikipedia
Athyrium distentifolium
Athyrium distentifolium
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Pteridophyta
Classa Filicopsida
Ordini Polypodiales
Famiglia Dryopteridaceae
Genaru Athyrium
Nomu binuminali
Athyrium distentifolium
Tausch ex Opiz, 1820

Athyrium distentifolium hè una spezia di filetta chì faci parti di a famiglia di i Dryopteridaceae.[1]

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

L'Athyrium alpestru prisenta un portu à rusetta. I frondi misurani da 30 à 150 cm è sò di culori verdi scuru. Sò rigidi è ani una forma lanceulata, ristrittiti à a basa. Sò divisi dui volti. I divisioni sicundarii pussedini i lobi dintati (i denti sò incurvati o uriintati versu l'estremità di u lobu).

U picciolu hè beddu più cortu ch'è u lembu, hè zeppu è porta numarosi scagli.

I sori, purtati annantu à a faccia infiriori di i frondi, sò tondi.

U periudu di sporulazioni si stendi da lugliu à sittembri. U modu di dissiminazioni hè anemucoru.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

L'Athyrium alpestru campa in i stazioni adumbrati o mezu adumbrati è umiti. Si scontra in i piani subalpini : in i furesti muntagnoli (ghjaddichi, faii), i pratulini umiti à arbi alti, l'arici freschi è i zoni umiti rucciosi.

'Ssa filetta affizziuneghja i terri più o menu aciti, mobuli è freschi, fangosi o arzillosi. Ma par u più, si trova annantu à i terri pitricosi.

'Ssa filetta si scontra in tutti i massicci muntosi d'Auropa, ancu in Russia, Scozia è Irlanda. À u liveddu mundiali, stà in i righjoni timparati freti di l'emisferu nordu.

Athyrium distentifolium hè prisenti in Corsica. Si troiva da Monti Cintu insin'à l'Alcudina.[2]

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Athyrium distentifolium hè ancu cunnisciuta sottu à u nomu scentificu di Athyrium filix-femina subsp. distentifolium. Hè calchì volta cunsidarata com'è una sottuspezia di Athyrium filix-femina, un'antra spezia di filetta. Eppuri, i studii ricenti ani musciatu diffarenzi significativi trà i dui, ghjustifichendu cusì a so classifica distinta. Sinonimi currintamenti usati pà Athyrium distentifolium sò Athyrium distentifolium var. distentifolium è Athyrium distentifolium var. americanum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Athyrium distentifolium hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu d'estinzioni. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari par via di l'urbanisazioni è di u sfruttamentu furistieri. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva 'ssa filetta cresci cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà. Misuri di cunsirvazioni tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a biudiversità sò escinziali pà assicurà a prutizzioni di Athyrium distentifolium è di u so ecusistema.


Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. 'Ss'articulu pruveni in parti da a wikipedia in francesu.
  2. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]