Asterismu

À prupositu di Wikipedia

In astronomia, un asterismu hè una forma di stelle. Pò esse parte di una custellazione ufficiale, ò custituitu di stelle appartenendu à parechje custellazioni. L’asterismi sò aspessu faciuli da identificà è assai pratichi pè quale prova à familiarizassi incù u celu nutturnu.

Storia[mudificà | edità a fonte]

A lista di custellazioni di Claudius Ptolemeu d’Alessandria (85-165) hè stata a riferenza pè 1800 anni. Poi dui astronomi hannu pruvatu à alargà u catalogu di Ptolemeu : Johann Bayer (1572-1625) è Nicolas Louis de Lacaille (1713-1762). Bayer ha fattu una lista di forme chi esistavanu dipoi i tempi antichi, man non ufficiali. Lacaille creò nove forme, novi gruppi, specialmente in la zona di u polu sud, mai osservatu da l’antichi. Parechje di e sò pruposte sò state accitate. U restu era asterismi. A situazione hè stata clarificata in 1930 quandu l’Unione Internaziunale Astronomica ha ufficialmente determinatu qual’eranu e custellazioni ufficiali.

Esempii[mudificà | edità a fonte]

Unu di i più famosi asterismi hè l’aratu, custituitu da e sette stelle più luccicanti di l’Orsa Maiò. Un altru asterismu assai famosu è faciule à vede hè a Cinta d’Orion.