Anax parthenope

À prupositu di Wikipedia
Anax parthenope
Anax parthenope
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Odonata
Famiglia Aeshnidae
Generu Anax
Nome binuminale
Anax parthenope
Pierre Léonard Vander Linden, 1820

Anax parthenope hè una spezia di filangrocca chì face parte di a famiglia di l'Aeshnidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Anax parthenope, ancu cunnisciutu sottu u nome di filangrocca napulitana, hè una spezia di filangrocca appartinendu à a famiglia di l'Aeshnidae. 'Ssa spezia si distingue da a so taglia impunente è a so apparenza elegante. I masci misuranu di media trà 70 è 80 mm di lunghezza, mentre ch'è e femine ponu aghjunghje insin'à 85 mm. U so corpu hè caratterizatu da un culore turchinu metallicu lampante, incù tacche gialle annantu à i lati di l'addome. L'ale sò trasparente, incù una largura pudendu aghjunghje 100 mm.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

L'Anax parthenope hè originariu di a rigione mediterrania, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova per u più in i paesi di u circondu mediterraniu, tali l'Italia, a Grecia, a Spagna è a Francia. Eppuru, 'ssa spezia hà ancu statu ossirvata in altre rigione d'Europa, in particulare in Germania, in Belgica è in i Paesi Bassi.

Anax parthenope hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

E filangrocche napulitane sò insetti acquatichi chì passanu a maiò parte di a so vita in a vicinanza di i piani d'acqua dolce, tali i lavi, i stagni è e vadine. L'adulti si cibanu per u più d'altri insetti, ch'è elli catturanu in bulu. Sò cunnisciuti per u so bulu rapidu è agile, ciò chì ni face trimendi predatori. E femine facenu i so ovi in acqua, induv'elli si sviluppanu in larve acquatiche. 'Sse larve passanu parechji mesi in acqua prima di metamurfusà si in adulti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

L'Anax parthenope hè ancu cunnisciutu sottu u nome di filangrocca napulitana, ma pò esse designatu da altre nomi in differente rigione. Per indettu, in Italia, hè chjamatu Libellula napolitana. Hè dinù chamatu Aeschna parthenope. 'Ssi nomi sò sinonimi di l'appellativu scentificu Anax parthenope.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

L'Anax parthenope hè una spezia relativamente sparta è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, cum'è numerosi insetti, hè vulnerabile à i cambiamenti di u so ambiente naturale, tali a distruzzione di e zone umite è l'inguinamentu di l'acqua. Hè dunque impurtante di prisirvà 'ssi ecusistemi per assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia è numerose altre chì ne dipendenu. Misure di cunsirvazione, tale a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a biodiversità, sò essenziale per pruteghje l'Anax parthenope è u so ambiente.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]