Aeshna isoceles

À prupositu di Wikipedia
Aeshna isoceles
Aeshna isoceles
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Odonata
Famiglia Aeshnidae
Generu Aeshna
Nome binuminale
Aeshna isoceles
Otto Friedrich Müller, 1767

Aeshna isoceles hè una spezia di filangrocca chì face parte di a famiglia di e Aeshnidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Aeshna isoceles hè una spezia d'insettu appartinendu à l'ordine di l'odunati è à a famiglia di l'Aeshnidae. Hè una grande filangrocca, misurendu di media trà 7 è 8 centimi di lunghezza. U so corpu hè fine è lungarinu, di culore brunu scuru à neru, incù marche gialle annantu à l'addome. L'ale sò trasparente, incù nervature brunicce.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè largamente sparta in Europa, da u nordu di a Spagna insin'à Scandinavia, è da u punente di a Francia insin'à u punente di a Russia. Omu a trova ancu in Asia cintrale, in particulare à u Cazacchistanu è in Mongulia. Aeshna isoceles priferisce l'ambienti umiti tali i paduli, i stagni è e vadine à currente lentu.

Aeshna isoceles hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

L'adulti di Aeshna isoceles sò attivi mentre u periodu estivu, da ghjunghju à sittembre. Si cibanu per u più d'altri insetti, tali e zinzale è e mosche, ch'elli chjappanu in bulu. E femine facenu i so ovi in acqua, insirendu li in e piante acquatiche. E larve, chì campanu in acqua, si sviluppanu mentre parechji mesi prima di metamurfusà si in adulti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Aeshna isoceles hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi, tali Libellula isoceles è Aeshna rufescens. 'Ssi sinonimi sò stati imprudati in u passatu per designà 'ssa spezia, ma Aeshna isoceles hè avà cunsideratu cum'è u nome currettu.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Aeshna isoceles hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu. Eppuru, cum'è per numerose spezie d'insetti, u so ambiente hè minacciatu da a distruzzione di e zone umite è l'inguinamentu di l'acqua. Hè dunque impurtante di prisirvà 'ssi ambienti per assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia è di a so biodiversità assuciata. Misure di cunsirvazione, tale a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di e zone umite, sò essenziale per pruteghje Aeshna isoceles è altre spezie simile.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]