Custellazione

À prupositu di Wikipedia
Andà à: Navigazione, Ricerca

In astronomia muderna, una custellazione hè una zona di celu definita à u nivellu internaziunale. Storicamente, a parola definisce une forma custituita da stelle vicine (in apparenza).

Definizione[mudificà | edità a fonte]

In l’usu populare, una custellazione hè une gruppu d’oghjetti celesti, aspessu stelle, chi costituiscenu una forma in lu celu. Oghje, l’astronomi usanu sempre a parola ma piuttostu pà definisce « pezzi » di celu, micca forme umane ò animale. Una forma stellare chi ùn hè micca classificata cum’è custellazione hè chjamata asterismu. In 1922, Henry Norris Russell aiutò à divide a volta celeste in 88 custellazione ufficiale. Ste custellazione portanu u nome di e sò antiche greco-romane. In 1930, e limite di l'88 custellazione ufficiale sò state fissate dà Eugène Delporte, basandusi nantu à i travaghji di Benjamin Gould in 1875.

Vicinanza[mudificà | edità a fonte]

Guasgi sempre, e stelle di una custellazione ùn hanu legame astrofisicu. Parenu vicine viste da a Terra ma sò in realtà alluntanate da anni-luce. Ci sò qualche eccezioni, cum’è l’Orsa Maiò custituita da stelle assai vicine.