Lanius senator

À prupositu di Wikipedia
(Reindirizzamentu da Ciaccera capirossa)
A ciaccera capirossa
Lanius senator
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Passeriformes
Famiglia Laniidae
Generu Lanius
Nome binuminale
Lanius senator
Carl Linnaeus, 1758

A ciaccera capirossa (Lanius senator) hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Laniidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

A ciaccera capirossa hè una spezia d'acellu appartinendu à a famiglia di i Laniidae. Hè un acellu di taglia media, misurendu à l'incirca 18 à 20 centimi di lunghezza. Si distingue da u so piumaghju neru è biancu, incù una calotta nera in capu è una fascia nera caratteristica annantu à l'ochji. U so bizzicu hè à uncinu è putente, adattu per chjappà è spillà e so prede.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

A ciaccera capirossa hè una spezia migratrice prisente in parte assai di l'Europa, di l'Asia cintrale è di l'Africa suprana. Nichja per u più in e rigione timperate è e zone di buscaglia, ma pò dinù esse ossirvatu in e pratuline è l'arici di fureste. Mentre a inguernu, migra ver'di l'Africa subsaariana per truvà cundizione più clemente.

A ciaccera capirossa hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

A ciaccera capirossa hè cunnisciuta per a so tecnica di caccia unica. Cattura e so prede, cum'è insetti, picculi mammiferi è acelli, impalendu li sopra à spine o rami d'arburi. 'Ssu metudu li permette d'accumulà u so cibu per dopu. A ciaccera capirossa hè dinù un eccellente cantadore, emettendu trilli meludiosi per marcà u so territoriu è attirà un partenariu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

A ciaccera capirossa appartene à a famiglia di i Laniidae, chì ragruppa e ciaccere. Hè dinù cunnisciutu sottu à u sinonimu Lanius excubitor senator. 'Ssa spezia hè strettamente ligata à altre spezie di ciaccere, tale u Lanius collurio è u Lanius excubitor.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A ciaccera capirossa hè attualmente classificatu cum'è una spezia di preoccupazione minore da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, certe pupulazione lucale ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale è di a diminuzione di e risorse alimintare. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone di nidificazione è a sensibilisazione di u publicu, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]