Lacciaghjola

À prupositu di Wikipedia
(Reindirizzamentu da Avena barbata)
A lacciaghjola
Avena barbata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Poales
Famiglia Poaceae
Genaru Avena
Nomu binuminali
Avena barbata
Heinrich Friedrich, 1799

A lacciaghjola hè una pianta chì faci parti di a famiglia di i Poaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

A lacciaghjola hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Poaceae. Si distingui da i so piccioli ritti è i so fogli liniari, misurendu di regula trà 20 è 60 centimi di longu. L'infiuriscenzi sò i spighi leni, purtendu i fiora. I graneddi sò di piccula taglia è sò ingutuppati in glumi barbuti, da induva u nomu latinu di a spezia. I fiora sò ermafruditi è l'impullinazioni hè assicurata da u ventu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

A lacciaghjola hè urighjinaria di u bacinu mediterraniu è di l'Asia uccidentali. Hè oghji prisenti in numarosi righjoni di u mondu, in particulari in Auropa, in Africa subrana, in Asia cintrali è in America subrana. Cresci in i zoni timparati è subtrupicali, annantu à i terri secchi è beddi assiccati.

A lacciaghjola hè prisenti in Corsica ed hè mori cumuna.[1]

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

A lacciaghjola hè stata discritta par a prima volta da u butanistu svidesu Carl von Linné in u 1753. Hè ancu cunnisciuta sottu à i noma scentifichi Avena fatua var. barbata è Avena sterilis var. barbata.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è a lacciaghjola fussi cunsidarata com'è una gattiva arba in numarosi righjoni di u mondu, hè ancu usata com'è pianta da alimentu pà u bistiamu è com'è biada pà l'alimantazioni umana. Eppuri, par via di u so putenziali invasivu, pò caghjunà prublemi eculogichi è ecunomichi in certi righjoni. Misuri di cuntrollu sò dunqua à spessu missi in campu par limità a so prupagazioni.

Lessiculugia[mudificà | edità a fonte]

U nomu lacciaghjola si rifarisci à u fattu chì 'ssa pianta pò essa imprudata pà fà i lacci, par isempiu pà chjappà l'aciartuli.

A lacciaghjola hè ancu chjamata a laccianella.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]