12 di marzu

À prupositu di Wikipedia
Marzu
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

U 12 di marzu hè u 71u ghjornu di l'annu (u 72u sì hè bisestile) in u calendariu gregurianu. Restanu 294 ghjorni à a fine di l'annu.

Avenimenti[mudificà | edità a fonte]

In Corsica[mudificà | edità a fonte]

Nascite[mudificà | edità a fonte]

Morti[mudificà | edità a fonte]

Celebrazioni[mudificà | edità a fonte]

Santi[mudificà | edità a fonte]

Santu Mamilianu.

Un San Mamilianu hè statu marturiatu in Roma à u seculu terzu ma, in Corsica, si festighjeghja à San Mamilianu di Monte Cristu, chì serebbi un arcivescu di Palerma, esiliatu cù i cumpagni in Africa, à u seculu quintu.

Da l'Africa, scappanu, passanu in Cagliari, è po si ne vanu in un'isula, à 45 chilometri da a Corsica. L'isula si chjamava Monte Giove: a battezanu Monte Cristu è ci facenu un'abbazia.

In u 1110, e salme di San Mamilianu è cumpagni sò state purtate in Civita Vechja, u portu di Roma.

In Corsica, l'abbazia di Monte Cristu era diventata, pocu à pocu, patrona di parechje chjese è terre:

. l'abbazia di San Benedettu è San Zenobiu di u cavu d'Aleria, à a Petra di Verde; . a chjesa Santa Maria di Barcaia, in Linguizzetta; . a chjesa Santa Marione, di Corti; . l'abbazia San Benedettu, di Merusaglia; . l'abbazia Santa Maria di Canovaria, à u Prunu, cù e chjese di l'Ampugnani; . u castellu è a cappella San Martinu di Lumitu, in Scata; . a cappella San Mamilianu, in San Ghjuvanni di Moriani; . a chjesa di San Pancraziu è l'abbazia di Santa Barbara, à u Poghju di Moriani; . è d'altre, in Tavagna, in Casinca, è ancu in Pumonte.

Una legenda conta chì, à e Valle di Campulori, tutte e dumeniche, un frate venia da Monte Cristu à dì a messa à a cappella di Santa Cristina. Forse chì Santa Cristina dipendia da l'abbazia di Santa Barbara, chì ghjera ghjustu sopra, nantu à u Pughjulacciu.

In u 1232, l'abbazia di Monte Cristu, cù tuttu ciò ch'ella pussedia, hè stata data da u papa à u cunventu camaldulese di Pisa: San Michele in Borgu.

Etimolugia: forse sfurmazione di Massimilianu. V. Massimu (14 aprile).

Paesi: San Ghjuvanni di Moriani, Tagliu di Tavagna, a Munacia d'Orezza, a Scolca.[1]

Ligami esterni[mudificà | edità a fonte]