Washingtonia robusta

À prupositu di Wikipedia
Washingtonia robusta
Washingtonia robusta
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Arecales
Famiglia Arecaceae
Genaru Washingtonia
Nomu binuminali
Washingtonia robusta
Taxon author not found

Washingtonia robusta hè una spezia di palmu chì faci parti di a famiglia di l'Arecaceae.[1]

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Washingtonia robusta hè una spezia di palmu urighjinariu di u nordupunenti di u Messicu è di u mezupunenti di i Stati Uniti. Apparteni à a famiglia di l'Arecaceae ed hè cunnisciutu pà a so taglia impunenti è a so andatura maistosa. I fusti di 'ssi palma poni aghjunghja un'altezza da 25 à 30 metri, incù un diamitru da 60 à 90 centimi. I casci sò à forma di sparaventulu, misurendu insin'à 2 metri di lunghezza. I fiora sò chjuchi è bianchi, ragruppati in gaspi pindenti.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Washingtonia robusta hè par u più prisenti in i righjoni aridi è mezi aridi di u nordupunenti di u Messicu, in particulari in i Stati di Bassa California, di Sonora è di Sinaloa. Omu u trova ancu in certi parti di u mezupunenti di i Stati Uniti, in particulari in California, in Arizona è à u Texas. 'Ssa spezia hè bedda adatta à i climi caldi è secchi, è hè à spessu apradata in l'accunciamentu paisaghjisticu urbanu.

Washingtonia robusta hè prisenti in Corsica.[2]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Washingtonia robusta hè un palmu à crescita rapita, capaci à crescia insin'à 1 metru à l'annu in cundizioni ottimi. Prifirisci i terri beddi assiccati è tullareghja i terri povari in nutrimenti. 'Ssi palma sò ancu risistenti à a sicchina è poni sopravviva incù debuli quantità d'acqua. Sò à spessu piantati longu i viali è in i parchi par causa di a so capacità à arricà l'ombra.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Washingtonia robusta hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa spezia di palmu. Hè ancu cunnisciutu sottu à u sinonimu Washingtonia filifera var. robusta. 'Ssu palmu hè strittamenti liatu à un'antra spezia, Washingtonia filifera, chì hè urighjinariu di California è di l'Arizona. I dui spezii spartini numarosi carattaristichi simili, ma Washingtonia robusta hè di regula più grandi ed hà i casci più larghi ch'è Washingtonia filifera.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Washingtonia robusta hè una spezia largamenti cultivata è apradata in l'accunciamentu paisaghjisticu urbanu. Eppuri, in u so ambienti naturali, 'ssa spezia hè minacciata da a distruzzioni di u so ambienti divuta à l'urbanisazioni criscenti è à l'agricultura intinsiva. A racolta illegali di campioni par u cummerciu di i pianti urnamintali hè ancu una minaccia par a so sopravvivenza. I misuri di cunsirvazioni sò nicissarii par pruteghja 'ssa spezia è prisirvà u so ambienti naturali.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. 'Ss'articulu pruveni in parti da a wikipedia in francesu.
  2. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]