Washingtonia filifera

À prupositu di Wikipedia
U palmu di California
Washingtonia filifera
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Arecales
Famiglia Arecaceae
Generu Washingtonia
Nome binuminale
Washingtonia filifera
(Lindl.) H.Wendl., 1789

U palmu di California (Washingtonia filifera) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Arecaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U palmu di California hè una spezia di palmu originaria di u punente di l'America suprana. Appartene à a famiglia di l'Arecaceaea. Hè un palmu di taglia media à grande, pudendu aghjunghje un'altezza da 15 à 25 metri. Pussede un fustu robustu è drittu, cupertu à fibre brune chì li danu un aspettu filamentosu. E casce sò à forma di sparaventulu, d'un verde vivu, è ponu misurà insin'à 2 metri di longu. I fiori sò chjuchi è bianchi, ragruppati in gaspe pendente.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U palmu di California hè endemicu di certe rigione da punente di i Stati Uniti, in particulare di a California, di l'Arizona è Nevada. Cresce per u più in e zone aride è meze aride, u longu di ii corsi d'acquai è in l'oase. Omu u trova ancu in i parchi è in i giardini, induv'ellu hè à spessu piantatu per u so aspettu ornamentale.

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U palmu di California hè bellu adattu à e cundizione aride è pò sopravvive in e terre povere in nutrimenti. Hè capace à resiste à timperature elevate è à i longhe periodi di sicchina. E casce di u palmu di California sò ricuperte d'una cera prutettrice chì riduce a perdita d'acqua in evapurazione. Si riproduce in impullinazione cruciata, grazia à l'insetti tali l'ape chì trasportanu l'amacu da un fiore à l'altru.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U palmu di California hè qualchì volta cunsideratu cum'è una sottuspezia di u Washingtonia robusta, un antru palmu originariu di u Messicu. Eppuru, i studii ricente anu mustratu differenze genetiche significative trà e duie spezie, ghjustifichendu a so classifica spiccata.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U palmu di California hè cunsideratu cum'è una spezia di preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Bench'ellu sia largamente spartu in a so area di ripartizione naturale, certe pupulazione sò minacciate da a distruzzione di u so ambiente duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. E misure di cunsirvazione sò messe in ballu per pruteghje 'sse pupulazione, in particulare a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di prisirvà 'ssa spezia emblematica di u punente americanu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]


Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]