Viola riviniana

À prupositu di Wikipedia
Viola riviniana
Viola riviniana
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Malpighiales
Famiglia Violaceae
Generu Viola
Nome binuminale
Viola riviniana
Linnaeus, 1753

Viola riviniana hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Violaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Viola riviniana hè una spezia di pianta erbacea appartinendu à a famiglia di e Violaceae. 'Ssa viulina hè una pianta vivace chì cresce di regula insin'à un'altezza da 10 à 30 centimi. Pussede i piccioli smilzi è ramificati, è ancu casce à forma di core, appena dentate annantu à i bordi. I fiori di Viola riviniana sò di culore viulinu pallidu, incù petali caratteristichi à forma di core. Sò à spessu profumati è attiranu l'insetti inamacatori tali l'ape.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Viola riviniana hè originaria d'Europa è d'Asia occidentale. Omu a trova per u più in e rigione timperate, in particulare in e pratuline, i boschi è l'arici di fureste. 'Ssa spezia hè ancu cultivata cum'è pianta ornamentale in numerosi orti à traversu u mondu.

Viola riviniana hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Viola riviniana hè una pianta à fiuritura prumaticcia, fiuriscendu di regula di veranu. Si riproduce per u più per via di i granelli, chì sò spergugliati da u ventu o l'animali. I fiori di 'ssa viulina sò ermafroditi, ciò chì significheghja ch'è elle pussedenu à tempu organi masci è femine. Sò inamacati da l'insetti, chì trasportanu l'amacu da un fiore à l'altru. I frutti di Viola riviniana sò capsule chì cuntenenu numerosi granelli.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Viola riviniana hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè stata discritta per a prima volta da u botanistu svedese Carl von Linné in 1753 in a so opera Species Plantarum. 'Ssa viulina hè qualchì volta chjamata Viola reichenbachiana o Viola riviniana subsp. riviniana in a litteratura scentifica.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Viola riviniana hè una spezia abbastanza sparta è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, certe pupulazione lucale ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. Hè dunque impurtante di prisirvà e pratuline è i boschi induve 'ssa viulina cresce cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà. E misure di cunsirvazione tale a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a biodiversità ponu cuntribuisce à pruteghje 'ssa spezia è u so ecusistema.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]