Viola reichenbachiana

À prupositu di Wikipedia
Viola reichenbachiana
Viola reichenbachiana
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Malpighiales
Famiglia Violaceae
Generu Viola
Nome binuminale
Viola reichenbachiana
Von Reichenbach, 1831

Viola reichenbachiana hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Violaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Viola reichenbachiana hè una spezia di pianta erbacea appartinendu à a famiglia di e Violaceae. Si caratterizeghja da i piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 10 à 30 centimi. E so foglie sò ovale, alterne è appena dentate annantu à i bordi. I fiori di Viola reichenbachiana sò di culore viulinu, incù cinque petali disuguali, chì u so superiore hè più grande è pussede marche più scure. 'Ssa spezia prisenta una fiuritura abundante di veranu, ciò chì ne face una pianta apprizziata in i giardini.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Viola reichenbachiana hè originaria d'Europa cintrale è occidentale. Omu a trova per u più in e pratuline, l'arici di fureste è e zone umite. 'Ssa spezia hè prisente in parechji paesi, in particulare in Francia, in Alimagna, in Belgica, in Svizzera è in Austria.

Viola reichenbachiana hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Viola reichenbachiana hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. Priferisce e terre ricche di materia organica è belle assiccate. 'Ssa spezia hè capace à adattà si à sfarenti tipi di climi, bench'ella priferisca e rigione timperate. I fiori di Viola reichenbachiana sò inamacati da l'insetti, in particulare l'ape è e farfalle.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Viola reichenbachiana hè ancu cunnisciuta sottu à u nome scentificu di Viola riviniana subsp. reichenbachiana. Hè stata discritta per a prima volta da u botanistu tedescu Carl Ludwig von Reichenbach in u 1831. 'Ssa spezia hè qualchì volta cunsiderata cum'è una sottuspezia di Viola riviniana, ma prisenta differenze morfulogiche distinte, in particulare à u livellu di a taglia di i fiori è di e marche annantu à i petali.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Viola reichenbachiana hè una spezia relativamente cumuna in a so area di ripartizione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare per causa di l'urbanisazione è di l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e pratuline è e zone umite induve 'ssa pianta si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà. E misure di cunsirvazione, tale a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a biodiversità, sò necessarie per pruteghje Viola reichenbachiana.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]