Viola odorata

À prupositu di Wikipedia
Viola odorata
Viola odorata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Malpighiales
Famiglia Violaceae
Generu Viola
Nome binuminale
Viola odorata
Carl Linnaeus, 1753

Viola odorata hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Violaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Viola odorata hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Violaceae. Si caratterizeghja da i so fiurarelli dillicati è profumati, chì varieghjanu in culore da u viulinu pallidu à u viulinu scuru. I fiori anu cinque petali disuguali, chì u so petalu inferiore hè à spessu più grande è pussede marche più scure. E casce di Viola odorata sò à forma di core è sò d'un verde scuru lampante.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Viola odorata hè originaria d'Europa è d'Asia occidentale, ma hè stata largamente naturalizata in altre rigione di u mondu. Omu a trova à spessu in i boschi, e pratuline è i giardini adumbrati. 'Ssa pianta priferisce e terre ricche di terricci è appena acide.

Viola odorata hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Viola odorata hè una pianta à fiuritura prumaticcia, fiuriscendu di regula di veranu. Si riproduce per u più per via di granelli, chì sò spergugliati da e furmicule. I fiori di Viola odorata sò ermafroditi, ciò chì significheghja ch'elli pussedenu à tempu organi masci è femine. Sò inamacati da l'insetti, tali l'ape è e farfalle, attratti da u so profume dolce.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Viola odorata hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri nomi, tali Viola hortensis è Viola suavis. 'Ssi nomi sò cunsiderati cum'è sinonimi di Viola odorata in a tassonumia butanica.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Viola odorata hè una pianta cumuna è largamente sparta, ciò chì li cunferisce un statutu di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale è a racolta eccessiva di i so fiori ponu custituisce minacce per certe pupulazione lucale. Hè dunque impurtante di vighjà à a prisirvazione di 'ssa spezia prutighjendu i so ambienti è evitendu un sfruttamentu eccessivu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]