Vai al contenuto

Vicia ervilia

À prupositu di Wikipedia
Vicia ervilia
Vicia ervilia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Fabales
Famiglia Fabaceae
Genaru Vicia
Nomu binuminali
Vicia ervilia
Carl Ludwig Willdenow, 1802

Vicia ervilia hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Vicia ervilia, ancu cunnisciuta sottu u nomu di veccia amara, hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti pudendu aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi. I so casci sò cumposti da fuglioli uvali è dintati, disposti di manera altirnata longu à u picciolu. I fiora di Vicia ervilia sò di culori biancu o rusulinu pallidu, ragruppati in gaspi densi à l'estremità di i piccioli. I frutti sò vaini lungarini cuntinendu parechji graneddi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Vicia ervilia hè urighjinaria di u bacinu mediterraniu, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in i righjoni custieri di l'Africa subrana, di l'Auropa di u Sudu è di l'Asia uccidentali. 'Ssa pianta hà ancu statu intradutta in altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana è in Australia, ind'edda hè cultivata à fini agriculi.

Vicia ervilia hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Vicia ervilia hè una pianta adatta à i climi mediterranii, ind'edda cresci in i terri beddi assiccati è ricchi di nutrimenti. Hè capaci à fissà l'azotu atmusfericu grazia à una simbiosi incù battirii di u genaru Rhizobium, ciò chì ni faci una pianta benefica par a firtilità di a terra. A fiuritura di Vicia ervilia hà locu di branu, è l'impullinazioni hè assicurata da l'insetti, in particulari l'abbi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Vicia ervilia hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Vicia ervilia var. sativa o Vicia ervilia var. ervilia. In certi righjoni, hè chjamata vesce amara par via di u so gustu amaru carattaristicu. 'Ssa pianta hè strittamenti liata à altri spezii di vecci, tali Vicia faba (a fava) è Vicia sativa (a veccia cumuna).

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Vicia ervilia hè una pianta cultivata dapoi l'Antichità pà i so graneddi manghjarecci, ricchi di pruteini è in fibri. Hè usata in l'alimantazioni umana è animali, è ancu in a pruduzzioni di farina è di prudutti lattaghji à basa di pianti. Bench'è 'ssa spezia sii largamenti cultivata, certi pupulazioni salvatichi sò minacciati par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali. I misuri di cunsirvazioni sò nicissarii pà prisirvà a diversità genetica di Vicia ervilia è assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]