Vicia benghalensis

À prupositu di Wikipedia
A veccia d'India
Vicia benghalensis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Fabales
Famiglia Fabaceae
Genaru Vicia
Nomu binuminali
Vicia benghalensis
Carl Linnaeus, 1753

A veccia d'India (Vicia benghalensis) hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

A veccia d'India hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. Si caratterizeghja da i piccioli pasciulanti o arrampicanti pudendu aghjunghja insin'à 2 metri di lunghezza. I so fogli sò cumposti da fuglioli uvali è i so fiora sò di culori biancu o rusulinu pallidu. I frutti di 'ssa pianta sò vaini cuntinendu parechji graneddi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

A veccia d'India hè urighjinaria di l'India, ma s'hè sparta in numarosi righjoni trupicali è subtrupicali di u mondu sanu. Omu a trova in particulari in Africa, in Asia, in Australia è in America suttana. 'Ssa pianta hà a capacità d'adattà si à diffarenti tipi di terri, ciò chì spiega a so larga ripartizioni giugrafica.

A veccia d'India hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

A veccia d'India hè una pianta annuali o vivaci, siont'è i cundizioni ambiintali. Si ripraduci par u più par via di graneddi, chì poni essa dissiminati da u ventu, l'animali o l'attività umani. 'Ssa spezia hà una crescita rapita è pò culunizà prestu vasti tarritorii. Hà ancu a capacità di fissà l'azotu atmusfericu grazia à una simbiosi incù i battirii prisenti in i so radichi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Vicia benghalensis hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Vicia benghalensis L., Vicia benghalensis var. benghalensis è Vicia benghalensis var. nigricans. 'Ssi sinonimi sò apradati in a litteratura scentifica pà disignà 'ssa pianta.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è a veccia d'India ùn sii micca cunsidarata com'è una spezia minacciata, pò divintà invadenti in certi righjoni ind'edda hè intradutta. U so putenziali di crescita rapita è a so capacità à culunizà vasti stesi di tarrenu poni caghjunà una cumpetizioni incù i spezii indigeni, ciò chì pò avè un impattu negativu annantu à a biudiversità lucali. Hè dunqua impurtanti di surviglià è di cuntrullà a prupagazioni di 'ssa pianta in i righjoni ind'edda hè cunsidarata com'è una spezia esotica invadenti.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]