Vai al contenuto

Veronica urticifolia

À prupositu di Wikipedia
Veronica urticifolia
Veronica urticifolia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Lamiales
Famiglia Plantaginaceae
Genaru Veronica
Nomu binuminali
Veronica urticifolia
Nikolaus Joseph von Jacquin, 1773

Veronica urticifolia hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Plantaginaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Veronica urticifolia hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Plantaginaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. I casci sò upposti, uvali à lanceulati, incù marghjini dintati è una tissitura roza. I fiora sò chjuchi, di culori turchinu o viulettu, ragruppati in gaspi densi in cima à i piccioli. 'Ssa spezia prisenta un'apparenza generali attraenti ed hè à spessu cultivata com'è pianta urnamintali.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Veronica urticifolia hè urighjinaria d'Auropa, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in i pratulini, l'arici di furesti è i zoni umiti. Hè ancu prisenti in certi righjoni d'Asia è d'America subrana. 'Ssa pianta hè stata intradutta in altri righjoni di u mondu par via di a so pupularità in quant'è pianta di giardinu.

Veronica urticifolia hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Veronica urticifolia hè una pianta vivaci chì si prupaga par u più da i so graneddi. Fiurisci da maghju à aostu, attirendu l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi sò spargugliati da u ventu è poni ancu essa traspurtati da l'animali. 'Ssa spezia hè adatta à diffarenti tipi di terri, ma priferi i terri umiti è beddi assiccati.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Veronica urticifolia hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Veronica hederifolia subsp. lucorum, Veronica hederifolia var. lucorum è Veronica lucorum. 'Ssi noma sò stati apradati in u passatu par disignà variazioni di 'ssa pianta, ma sò avali cunsidarati com'è sinonimi di Veronica urticifolia.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Veronica urticifolia hè una spezia cumuna è largamenti sparta, ciò chì li cunfarisci un statutu di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali da l'urbanisazioni è l'agricultura intinsiva. Hè impurtanti di prisirvà i zoni induva 'ssa pianta cresci naturalamenti è di prumova a so cultura in quant'è pianta urnamintali par assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]