Vai al contenuto

Veronica persica

À prupositu di Wikipedia
A veronica di Persia
Veronica persica
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Lamiales
Famiglia Plantaginaceae
Genaru Veronica
Nomu binuminali
Veronica persica
Carl Linnaeus, 1753

A veronica di Persia (Veronica persica) hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Plantaginaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

A veronica di Persia hè una piccula pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Plantaginaceae. Misura di regula trà 10 è 30 centimi d'altezza. I so fogli sò upposti, uvali è dintati, incù una tissitura appena piluta. I fiora di Veronica persica sò di culori turchinu o viulettu, chjuchi è ragruppati in gaspi longu à u picciolu. 'Ssa pianta prisenta un'apparenza diddicata è incantevuli.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Urighjinaria d'Auropa è d'Asia uccidentali, a veronica di Persia s'hè sparta in numarosi righjoni di u mondu. Hè cunsidarata com'è una spezia invadenti in certi parti di l'America subrana, di l'Australia è di a Nova. Omu a trova à spessu in i pratulini, i giardini, i bordi di stradonu è i tarreni abbandunati. A veronica di Persia hè una pianta adattevuli chì pò pruspirà in diversi tipi di terri è di cundizioni climatichi.

A veronica di Persia hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

A veronica di Persia hè una pianta annuali, ciò chì significheghja ch'edda cumpletta u so ciculu di vita in una sola staghjoni. Si ripraduci par u più par via di graneddi, chì sò spargugliati da u ventu, l'animali è l'attività umani. A fiuritura di a veronica di Persia hà locu di branu è d'istati, attirendu l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. 'Ssa pianta hà una crescita rapita è pò culunizà prestu vasti zoni s'è i cundizioni sò favurevuli.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Veronica persica hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Veronica hederifolia var. persica è Veronica peregrina var. persica. 'Ssi noma sò cunsidarati com'è sinonimi di Veronica persica.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

A veronica di Persia hè una spezia cumuna è largamenti sparta, ciò chì li cunfarisci un statutu di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Eppuri, par via di a so capacità à invada prestu l'ecusistemi è à fà cuncurrenza à i spezii indigeni, pò avè un impattu negativu annantu à a biudiversità lucali. Hè dunqua impurtanti di surviglià è di cuntrullà a so prupagazioni in i righjoni ind'edda hè cunsidarata com'è una spezia invadenti.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]