Vanessa atalanta

À prupositu di Wikipedia
Vanessa atalanta
Vanessa atalanta
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Lepidoptera
Famiglia Nymphalidae
Generu Vanessa
Nome binuminale
Vanessa atalanta
Pierre Rambur, 1832

Vanessa atalanta hè una spezia di farfalla chì face parte di a famiglia di e Nymphalidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Vanessa atalanta hè un farfalla di taglia media appartinendu à a famiglia di e Nymphalidae. L'ale di 'ssa spezia sò d'un neru prufondu incù machje rosse vive è fasce bianche. L'ale anteriore prisentanu ancu una fascia arancina caratteristica. Vanessa atalanta si distingue da a so bellezza è a so eleganza, ciò chì difatti unu farfalla assai apprizziatu amatori d'insetti.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Vanessa atalanta hè una spezia migratrice chì si trova in numerose rigione di u mondu. Omu u trova per u più in Europa, in Asia è in America suprana. Hè ancu prisente in Africa suprana è in certe parte di l'America suttana. 'Ssa spezia hà una grande capacità d'adattamentu è pò esse ossirvata in una varietà d'ambienti, tali i giardini, e pratuline, e fureste è e zone urbane.

Vanessa atalanta hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Vanessa atalanta hè un farfalla diurna chì bula prestu è di modu graziosu. Si nutrisce per u più di u nettare di i fiori, in particulare di i fiori di buddleia, di cardu è di trifogliulu. E femine diponenu i so ovi annantu à piante ospite specifiche, tale l'urticula è l'acetula. I bruchi si cibanu dopu di e foglie di 'sse piante. U ciculu di vita di Vanessa atalanta cumprende quattru stadii : ovu, brucu, crisalide è adultu. L'adulti emergenu da a so crisalide à u capu di une poche di simane.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U nome scentificu di 'ssa spezia hè Vanessa atalanta. Hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi, tali u Vulcanu. Certi sinonimi scentifichi imprudati per designà 'ssa spezia sò Papilio atalanta è Pyrameis atalanta.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Vanessa atalanta hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsideratu cum'è essendu in priculu. A so capacità à adattà si à sfarenti ambienti li cunferisce una certa resilienza faccia à i cambiamenti ambientali. Eppuru, cum'è altre farfalle, Vanessa atalanta hè sensibile à a distruzzione di u so ambiente naturale è à l'usu eccessivu di pesticidii. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone naturale è di promove pratiche agricule durevule per assicurà a cunsirvazione di 'ssa spezia magnifica.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]