Vanellus vanellus

À prupositu di Wikipedia
Vanellus vanellus
Vanellus vanellus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Charadriiformes
Famiglia Charadriidae
Generu Vanellus
Nome binuminale
Vanellus vanellus
Carl Linnaeus, 1758

Vanellus vanellus (pavuncella) hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Charadriidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Vanellus vanellus, ancu cunnisciutu sottu u nome di biccazzinu di Temminck, hè una spezia d'acellu di a famiglia di i Charadriidae. Omu u trova in e rigione timperate d'Europa, d'Asia è d'Africa suprana.

Si tratta d'un acellu di taglia media, misurendu à l'incirca 30 cm di longu è pisendu trà 180 è 220 g. I masci è e femine sò simile in apparenza, incù un piumaghju neru è biancu cuntrastatu. A testa, u collu è u corpu sò neri, mentre ch'è u spinu è l'ale sò bianche. I fianchi prisentanu rispechji verdi o turchini. E zampe sò turchine o grisgiogne è u bizzicu hè cortu è pinzutu.

Vanellus vanellus hè un acellu migratore, chì passa l'inguernu in Africa suprana è in u Mediu Oriente. Si riproduce in e pratuline, i campi aperti è e zone umite.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Vanellus vanellus hè una spezia sparta in e rigione timperate d'Europa, d'Asia è d'Africa suprana. Hè assente di e rigione e più frete, cum'è l'Islanda, a Scandinavia è l'Oriente Stremu.

In Europa, Vanellus vanellus hè prisente in a zona timperata sana, da a Spagna à a Russia. Hè ancu prisente in Asia, da u nordu di l'India à u Giappone. In Africa suprana, hè prisente di u Maroccu à l'Egittu.

Vanellus vanellus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Vanellus vanellus hè un acellu onnivoru chì si nutrisce d'insetti, di varmi, di picculi crustacei è di granelli. Si ciba spizzichendu in terra è usendu u so bizzicu per ricircà u so nutrimentu.

A staghjone di riproduzione di Vanellus vanellus principia di veranu. I coppii si riproducenu in culonie è custruiscenu u so nidu annantu à a terra, à spessu à l'orlu di un campu o d'una pratulina. A femina dipone dui à quattru ovi, ch'ella cova mentre circa 25 ghjorni. I dui parenti s'occupanu di i ghjovani acelli sin'à ch'elli sianu pronti à bulà, ciò chì si produce circa quattru simane dopu à a sbucciata.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Vanellus vanellus hè a spezia tipu di u generu Vanellus.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Vanellus vanellus hè una spezia cumuna in a maiò parte di a so area di ripartizione. Eppuru, hà subitu una calata in certe rigione per causa di a cunvirsione di e terre agricule in zone urbane è di a perdita di u so ambiente.

Vanellus vanellus hè prutettu da a cunvinzione di Berna è a direttiva acelli di l'Unione europea. Hè dinù iscrittu annantu à a lista rossa di l'UICN cum'è spezia di preoccupazione minore.

E misure di cunsirvazione pigliate per Vanellus vanellus cumprendenu a prutezzione di u so ambiente, a riduzione di l'usu di pesticidii è a promuzione di pratiche agricule rispittose di a natura.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]