Valerianella locusta

À prupositu di Wikipedia
L'insalatina cumuna
Valerianella locusta
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Dipsacales
Famiglia Valerianaceae
Generu Valerianella
Nome binuminale
Valerianella locusta
Jean-Louis-Auguste Loiseleur-Deslongchamps, 1810

L' insalatina cumuna (Valerianella locusta) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Valerianaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

L'insalatina cumuna hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di e Caprifoliaceae. Si caratterizeghja da e so foglie verde à forma di spatula è e so fiurarelli bianchi o rusulati ragruppati in gaspe. A pianta misura di regula trà 10 è 30 centimi d'altezza.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Valerianella locusta hè originaria d'Europa è d'Asia occidentale, ma s'hè sparta in numerose rigione di u mondu grazia à a so pupularità in quant'è pianta manghjareccia. Omu a trova per u più in e rigione timperate, induv'ella cresce in e pratuline, i campi è i giardini.

Valerianella locusta hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

L'insalatina cumuna hè una pianta annuale chì si riproduce per via di granelli. Fiurisce di regula di veranu è d'istate, pruducendu fiurarelli chì attiranu l'insetti inamacatori. I granelli sò dopu dissiminati da u ventu o l'animali, ciò chì permette à a pianta di prupagà si in nuvelli ambienti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Valerianella locusta hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri nomi, tali Valerianella olitoria o Valerianella eriocarpa. 'Ssi sinonimi sò qualchì volta usati in a litteratura scentifica o in opere di riferimentu.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

L'insalatina cumuna hè una pianta largamente cultivata per causa di e so foglie manghjarecce, chì sò ricche di vitamine è minerali. Hè à spessu cunsumata cruda in insalata o cotta in diversi piatti. Eppuru, per causa di a so pupularità, certe pupulazione selvatiche di l'insalatina cumuna anu calatu in certe rigione. Hè dunque impurtante di vighjà à una gistione durevule di 'ssa pianta per prisirvà a so diversità genetica è u so rollu eculogicu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]