Valerianella eriocarpa

À prupositu di Wikipedia
Valerianella eriocarpa
Valerianella eriocarpa
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Dipsacales
Famiglia Valerianaceae
Generu Valerianella
Nome binuminale
Valerianella eriocarpa
Jean-Louis-Auguste Loiseleur-Deslongchamps, 1810

Valerianella eriocarpa hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Valerianaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Valerianella eriocarpa hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di e Valerianaceae. Hè caratterizata da piccioli smilzi è ramificati pudendu aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi. E so foglie sò ovale, opposte è appena dentate annantu à i bordi. I fiori di Valerianella eriocarpa sò chjuchi è bianchi, ragruppati in gaspe terminale. I frutti sò capsule cuntinendu picculi granelli neri.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Valerianella eriocarpa hè originaria d'Europa è d'Asia occidentale. Omu a trova per u più in e pratuline, i campi cultivati è i bordi di strette. Priferisce e terre ricche di nutrimenti è belle assiccate. 'Ssa pianta hè ancu cultivata in certi paesi per e so casce manghjarecce, chì sò imprudate in l'insalate è e suppe.

Valerianella eriocarpa hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Valerianella eriocarpa hè una pianta annuale, ciò chì significheghja ch'è ella cumpletta u so ciculu di vita in un annu solu. Fiurisce di regula da maghju à lugliu. L'impullinazione hè assicurata da l'insetti, tali l'ape è e farfalle, chì sò attratti da i fiori bianchi. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali chì si nutriscenu di i frutti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Valerianella eriocarpa hè u nome scentificu accittatu di 'ssa pianta. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Valerianella eriocarpa subsp. eriocarpa, Valerianella eriocarpa var. eriocarpa, Valerianella eriocarpa subsp. eriocarpa var. eriocarpa. 'Ssi nomi sò usati per designà differente sottuspezie o variazione di a pianta.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Valerianella eriocarpa ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè largamente sparta in a so area di ripartizione naturale è hè ancu cultivata in certi paesi. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale per causa di l'urbanisazione è di l'agricultura intensiva pò custituisce una minaccia per a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta cresce naturalmente è di promove a so cultura durevule.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]