Valerianella dentata

À prupositu di Wikipedia
L'insalatina dentata
Valerianella dentata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Dipsacales
Famiglia Valerianaceae
Generu Valerianella
Nome binuminale
Valerianella dentata
Augustin-Pyramus de Candolle, 1805

L' insalatina dentata (Valerianella dentata) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Valerianaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

L'insalatina dentata hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di e Valerianaceae. Si caratterizeghja da e so foglie dentate, da induve u so nome specificu. E casce sò di forma ovale à lanceulata, incù bordi finamente dentati. I piccioli sò smilzi è ramificati, pudendu aghjunghje un'altezza da 20 à 40 centimi. I fiori sò chjuchi è bianchi, ragruppati in gaspe terminale.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

L'insalatina dentata hè originaria d'Europa, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in e rigione timperate, in particulare in Francia, in Belgica, in Alimagna, in Italia è in Spagna. Cresce di regula in e pratuline, i campi cultivati è i bordi di stradelli.

L'insalatina dentata hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

L'insalatina dentata hè una pianta annuale chì si riproduce per via di granelli. Fiurisce da maghju à lugliu, pruducendu fiurarelli bianchi chì attiranu l'insetti inamacatori. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali. Valerianella dentata priferisce e terre ricche di nutrimenti è belle assiccate. Hè ancu capace à tullerà cundizione di sicchina muderata.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Valerianella dentata appartene à u generu Valerianella, chì ragruppa parechje spezie di piante erbacee. Frà i sinonimi di Valerianella dentata, omu trova Valerianella eriocarpa è Valerianella dentata var. eriocarpa.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

L'insalatina dentata ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè largamente cultivata cum'è urtaglia per e so casce manghjarecce, chì sò ricche di vitamine è minerali. Hè ancu usata in cucina tradiziunale di certe rigione d'Europa, in particulare in l'insalate è e suppe. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale è l'usu eccessivu di pesticidii ponu riprisintà minacce per a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]