Valerianella coronata

À prupositu di Wikipedia
Valerianella coronata
Valerianella coronata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Dipsacales
Famiglia Valerianaceae
Generu Valerianella
Nome binuminale
Valerianella coronata
Augustin-Pyramus de Candolle, 1805

Valerianella coronata hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Valerianaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Valerianella coronata hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di e Caprifoliaceae. Si distingue da e so foglie carnute è i so fiurarelli bianchi ragruppati in gaspe. A pianta misura di regula trà 10 è 30 centimi d'altezza.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Valerianella coronata hè originaria d'Europa, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in e rigione timperate, in particulare in Francia, in Belgica, in Alimagna è in Italia. Cresce ancu in certe rigione d'Asia è d'Africa suprana.

Valerianella coronata hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Valerianella coronata hè una pianta annuale chì si riproduce per via di granelli. Priferisce e terre ricche di materia organica è belle assiccate. A pianta fiurisce di regula di veranu è d'istate, pruducendu fiurarelli bianchi chì attiranu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Valerianella coronata hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Valerianella eriocarpa, Valerianella coronata subsp. eriocarpa è Valerianella eriocarpa subsp. coronata.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Valerianella coronata ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè largamente cultivata per e so foglie manghjarecce, chì sò imprudate in numerose priparazione culinarie. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale è l'usu eccessivu di pesticidii ponu avè un impattu negativu annantu à a so pupulazione. Hè dunque impurtante di promove pratiche agricule durevule per assicurà a cunsirvazione di 'ssa pianta.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]