Vai al contenuto

Urospermum picroides

À prupositu di Wikipedia
Urospermum picroides
Urospermum picroides
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Urospermum
Nomu binuminali
Urospermum picroides
Augustin-Pyramus de Candolle, 1828

Urospermum picroides hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asteraceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Urospermum picroides hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti pudendu aghjunghja un'altezza da 30 à 80 centimi. I so fogli sò alterni, lanceulati è dintati annantu à i bordi. I fiora di 'ssa spezia sò giaddi è ragruppati in capulini. Ogni capulinu hè circundatu da brattei verdi. I frutti sò achenii lungarini, muniti d'un ciuffettu chì accenna a so dispersioni da u ventu.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Urospermum picroides hè urighjinariu d'Auropa è si scontra par u più in i righjoni mediterranii. Omu u pò truvà in ambienti varii tali i pratulini, l'arici di furesti è i tarreni abbandunati. 'Ssa pianta hà ancu stata intradutta in altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana.

Urospermum picroides hè prisenti in Corsica.[1]

Urospermum picroides hè una pianta vivaci chì fiurisci di regula da maghju à sittembri. Si ripraduci par u più in via sissuata, grazia à l'impullinazioni di i fiora da l'insetti. L'achenii, una volta spargugliati, poni ghjirminà è dà nascita à nuveddi pianti. 'Ssa spezia hè adattata à cundizioni di sicchina è pò sopravviva in i terri povari in nutrimenti.

Urospermum picroides hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Urospermum dalechampii, Urospermum denticulatum è Urospermum picroides subsp. dalechampii. 'Ssi noma sò stati usati in u passatu pà disignà variazioni di 'ssa pianta, ma sò avà cunsidarati com'è sinonimi.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Urospermum picroides ùn hè micca cunsidaratu com'è una spezia minacciata. Hè rilativamenti sparta in a so aria di ripartizioni naturali è ùn faci micca l'ughjettu di misuri di cunsirvazioni spicifichi. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali par causa di l'urbanisazioni è di l'agricultura intinsiva pò custituiscia una minaccia par 'ssa pianta à longu andà. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni ind'si trova cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza è quidda di l'ecusistemi à i quali cuntribuisci.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]