Urospermum dalechampii

À prupositu di Wikipedia
L'accuzza barba
Urospermum dalechampii
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asterales
Famiglia Asteraceae
Generu Urospermum
Nome binuminale
Urospermum dalechampii
Augustin-Pyramus de Candolle, 1828

L' accuzza barba (Urospermum dalechampii) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Asteraceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

L'accuzza barba hè una pianta arbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si caratterizeghja da un picciolu rittu, pudendu aghjunghje un'altezza da 30 à 80 centimi. I so foglie sò alterne, lanceulate è dintate annantu à i bordi. I fiori di 'ssa spezia sò di culore giallu vivu, ragruppati in capulini sulitarii in cima à i piccioli. Ogni capulinu hè circundatu da brattee verde.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta hè originaria d'Auropa, ind'ella hè largamente sparta. Omu a trova par u più in e pratuline, l'arici di fureste è e zone erbose. Urospermum dalechampii hè ancu prisente in certe rigione d'Africa suprana.

L'accuzza barba hè prisente in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

L'accuzza barba hè una pianta vivace chì fiurisce di regula da maghju à lugliu. Si riproduce per u più in via sissuata, grazia à l'impullinazione di i fiori da l'insetti. I granelli di 'ssa spezia sò dutati d'un appendice piumosu chì accenna a so dispersione da u ventu. L'accuzza barba hè una pianta risistente, capace à adattà si à differenti tipi di terre è di cundizione climatiche.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Urospermum dalechampii hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Urospermum picroides, Urospermum picroides subsp. dalechampii è Urospermum dalechampii subsp. picroides.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è l'accuzza barba ùn sia micca cunsiderata com'è una spezia minacciata, certe pupulazione ponu esse affittate da a distruzzione di u so ambiente naturale divuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intinsiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta hè prisente, cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà. E misure di cunsirvazione, tale a criazione di riserve naturale è a sinsibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a biudiversità, sò essenziale per assicurà a prutizzione di Urospermum dalechampii è di u so ecusistema.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]