Vai al contenuto

Ulmus minor

À prupositu di Wikipedia
L'olmu cumunu
Ulmus minor
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Rosales
Famiglia Ulmaceae
Genaru Ulmus
Nomu binuminali
Ulmus minor
Philip Miller, 1768

L' olmu cumunu (Ulmus minor) hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Ulmaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

L'olmu cumunu hè un arburi di a famiglia di l'Ulmaceae. Hè urighjinariu d'Auropa è d'Asia uccidentali. Stu arburi pò aghjunghja un'altezza da 30 à 40 metri è pussedi una curteccia grisgia è scannata. I casci di l'olmu campestru sò simplici, alterni è dintati. Misurani à l'incirca 6 à 15 cm di lunghezza è sò di culori verdi scuru. I fiora di Ulmus minor sò chjuchi è discreti, di culori verdi o russicciu. I frutti sò samari, picculi ali chì accennani a so dispersioni da u ventu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

L'olmu cumunu hè largamenti spartu in Auropa, da u sudu di a Scandinavia insin'à u mari Tarraniu. Omu u trova ancu in Asia uccidentali, in particulari in Turchia è in Iranu. Stu arburi priferi i terri ricchi di nutrimenti è beddi assiccati. Hè à spessu prisenti in i furesti misti è i zoni umiti, ma pò ancu essa cultivatu in i parchi è i giardini.

L'olmu cumunu hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

L'olmu cumunu hè una spezia scascianti, ciò chì significheghja ch'eddu perdi i so fogli d'invernu. Fiurisci di branu, trà aprili è maghju, è i so frutti maturani d'istatina. Stu arburi hè inamacatu da u ventu, ciò chì spiega a discrizioni di i so fiora. I samari, inquantu ad eddi, sò spargugliati da u ventu annantu à corti distanzi. Ulmus minor hè ancu capaci à ripraducia si in via vegetativa, grazia à i so radichi chì poni emetta di buttaturi novi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Ulmus minor apparteni à u genaru Ulmus, chì ragruppa parechji spezii d'olmi. Hè calchì volta cunsidaratu com'è una sottuspezia di Ulmus glabra. Eppuri, certi fonti u classificheghjani com'è una spezia distinta. Frà i sinonimi di l'Ulmus minor, si trova Ulmus campestris, Ulmus procera è Ulmus carpinifolia.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

L'olmu cumunu hà cunnisciutu una forti rigrissioni in Auropa mentri i ultimi dicennii, par u più par via di a prupagazioni di a grafiosi di l'olmu, una malatia fongica murtali. Numarosi asimplari sò stati abbattuti par evità a prupagazioni di a malatia. Eppuri, i sforzi di cunsirvazioni sò in corsu pà salvavardà 'ssa spezia emblematica. I prugrammi di ricerca è di selizzioni di varietà risistenti à a grafiosi sò purtati, è ancu azzioni di ripiantazioni in i zoni cuncirnati. L'Ulmus minor hè ancu prutettu da a lighjislazioni in certi paesi, cù u fini di prisirvà a so biudiversità.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]