Vai al contenuto

Uchjata

À prupositu di Wikipedia
L'uchjata
Oblada melanura
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Actinopteri
Imbrancamentu Acanthopterygii
Classa Percomorphaceae
Ordine Spariformes
Famiglia Sparidae
Generu Oblada
Nome binuminale
Oblada melanura
Carl Linnaeus, 1758

L' uchjata (Oblada melanura) hè una spezia di pesciu chì face parte di a famiglia di i Sparidae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

L'uchjata si caratterizeghja da un corpu lungarinu è cumpressu latiralmente, incù una culurazione argentata è riflessi azurati. Pussede una sola nutaghjola dursale e scaglie belle visibile annantu à tuttu u so corpu.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Omu trova l'uchjata in l'acque custiere di u mare Terraniu è di u mare Atlanticu orientale, in particulare longu e coste di a Spagna, Portugallu, di a Francia, di l'Italia è di a Tunisia. Affizziuneghja i fondi rucciosi è rinosi, induv'ella si ciba per u più di picculi crustacei è di molluschi.

L'uchjata hè un pesciu cumunu in Corsica.[1] Si pesca incù i tremaglini o incù l'uchjatara, una reta spiciali par l'uchjati.

'Ssu pesciu hè attivu per u più di notte, culluchendu si in scialmi in cerca di nutrimentu. Si riproduce di veranu è d'istate, dipunendu i so ovi sopra à substrati rucciosi. I ghjovani si sviloppanu prestu è aghjunghjenu a maturità sissuale à l'età d'un annu à l'incirca.

Oblada melanura hè qualchì volta designatu sottu à i sinonimi di Diplodus melanurus o di Sparus melanurus in a litteratura scentifica.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Benchì l'uchjata ùn sia micca cunsideratu cum'è una spezia minacciata, hè sottumessa à una prissione di pesca impurtante in certe rigione di a so area di ripartizione. E misure di gistione durevule di e pupulazione sò messe in ballu in certi lochi per assicurà a perennità di 'ssa spezia è di u so ecusistema.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  1. Miniconi (2017).

Da vede dinò

[mudificà | edità a fonte]

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]