Typha laxmannii

À prupositu di Wikipedia
Typha laxmannii
Typha laxmannii
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Poales
Famiglia Typhaceae
Generu Typha
Nome binuminale
Typha laxmannii
Lepech., 1801

Typha laxmannii hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Typhaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Typha laxmannii hè una spezia di pianta acquatica appartinendu à a famiglia di e Typhaceae. Si distingue da i so grandi piccioli ritti, pudendu aghjunghje sinu à 2 metri d'altezza. E casce sò longhe è strette, furmendu una rusetta à a basa di a pianta. I fiori sò ragruppati in spighe cilindrichi, di culore brunicciu, è sò circundate da un gutuppone di brattee. I frutti sò achenii, di piccula taglia, chì sò spergugliati da u ventu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Typha laxmannii hè originaria d'Europa è d'Asia, è hè largamente sparta in e rigione timperate di u globu. Omu a trova per u più in e zone umite, tale i paduli, i stagni è e sponde di i corsi d'acqua. Hè capace à adattà si à una grande varietà di cundizione ambientale, ciò chì spiega a so prisenza in numerosi paesi.

Typha laxmannii hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta hè una spezia vivace, chì si riproduce per u più in via vegetativa. Forma rizomi suttarranii chì li permettenu di culunizà prestu vaste stese. A fiuritura hà locu d'istate, è i fiori sò inamacati da u ventu. L'achenii, una volta spergugliati, ponu germinà è dà nascita à nuvelle piante. Typha laxmannii ghjoca un rollu impurtante in l'ecusistemi acquatichi furniscendu un ambiente è un cibu per numerose spezie animale.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Typha laxmannii hè ancu cunnisciuta sottu u nome di Typha angustifolia subsp. laxmannii. Hè stata discritta per a prima volta da u botanistu svedese Carl Peter Thunberg in u 1784. Sinonimi di 'ssa spezia cumprendenu Typha angustifolia var. laxmannii è Typha laxmannii var. angustifolia.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Typha laxmannii ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè capace à adattà si à sfarenti tipi d'ambienti è hè à spessu cunsiderata cum'è una pianta invadente in certe rigione. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale, per causa di l'urbanisazione è di l'inguinamentu, pò avè un impattu negativu annantu à a so pupulazione. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone umite induv'si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]