Typha domingensis

À prupositu di Wikipedia
Typha domingensis
Typha domingensis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Poales
Famiglia Typhaceae
Generu Typha
Nome binuminale
Typha domingensis
Christiaan Hendrik Persoon, 1807

Typha domingensis hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Typhaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Typha domingensis hè una spezia di pianta acquatica appartinendu à a famiglia di e Typhaceae. Si caratterizeghja da piccioli alti è robusti pudendu aghjunghje insin'à 3 metri d'altura. E casce sò longhe è strette, misurendu à l'incirca 1 à 2 centimi di larghezza. I fiori sò ragruppati in spighe cilindrichi, di culore brunicciu, è sò circundati da un gutuppone di brattee. I frutti sò achenii, di piccula taglia, chì sò spergugliati da u ventu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Typha domingensis hè originaria di e rigione trupicale è subtrupicale d'America. Omu a trova per u più in e zone umite, tale i paduli, i stagni è e vadine à ghjettu debule. 'Ssa pianta hè ancu prisente in certe rigione d'Africa, d'Asia è d'Oceania, induv'ella hè stata introdutta.

Typha domingensis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Typha domingensis hè una pianta vivace chì si riproduce per u più in via vegetativa, grazia à i so rizomi suttarranii. Pò ancu riproduce si da granelli, chì sò spergugliati da u ventu. 'Ssa spezia hè adattata à i mezi umiti è tullereghja cundizione de terre povere in ossigenu. Ghjoca un rollu impurtante in l'ecusistema furniscendu un ambiente è una fonte di cibu per numerose spezie animale.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Typha domingensis hè ancu cunnisciutu sottu à u nome scentificu di Typha angustifolia var. domingensis. Esistenu dinù sinonimi tali Typha latifolia var. domingensis è Typha angustifolia subsp. domingensis. 'Ssi nomi sò imprudati per designà variazione di 'ssa spezia in differente rigione.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Typha domingensis hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale, per causa di l'urbanisazione è di a digradazione di e zone umite, pò custituisce una minaccia per a so sopravvivenza. Hè dunque impurtante di prisirvà 'ssi ecusistemi fragili per assicurà a cunsirvazione di 'ssa pianta è spezie chì ne dipendenu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]