Tulipa agenensis

À prupositu di Wikipedia
L'ochju di sole
Tulipa agenensis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Liliales
Famiglia Liliaceae
Generu Tulipa
Nome binuminale
Tulipa agenensis
Pierre-Joseph Redouté, 1804

L' ochju di sole (Tulipa agenensis) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Liliaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

L'ochju di sole hè una spezia di pianta à fiori appartinendu à a famiglia di e Liliaceae. Si distingue da e so magnifiche fiori à forma di cuppa, chì ponu varià in culore da u biancu à u rusulatu vivu. I petali sò à spessu marcati di machje purpuree o gialle, ciò chì aghjunghje à a so attraenza visuale. E casce di 'ssa pianta sò longhe è strette, furmendu una rusetta à a basa di u picciolu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

L'ochju di sole hè originariu di a rigione mediterrania, induv'ellu cresce per u più in e pratuline è e zone erbose. Omu u trova in particulare in Francia, in Spagna, in Italia è in Grecia. 'Ssa spezia hà ancu stata introdutta in altre rigione di u mondu per causa di a so bellezza ornamentale.

Tulipa agenensis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

L'ochju di sole hè una pianta vivace chì fiurisce di veranu. Si riproduce per u più per via di bulbi suttarranii, chì si multiplicheghjanu è danu nascita à nuvelle piante. I fiori di l'ochju di sole sò inamacati da l'insetti, tali l'ape è e farfalle, chì sò attratti da u so nettare dolce. I granelli produtti da 'ssa pianta sò spergugliati da u ventu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Tulipa agenensis hè stata discritta per a prima volta da u botanistu francese Pierre-Joseph Redouté in u 1804. 'Ssa spezia appartene à u generu Tulipa, chì cumprende numerose altre spezie di tulipani. Certi sinonimi di Tulipa agenensis sò Tulipa sylvestris è Tulipa oculus-solis.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

L'ochju di sole hè cunsiderata cum'è una spezia vulnerabile per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale è di a racolta eccessiva di i so bulbi à fine cummerciale. E misure di cunsirvazione sò necessarie per pruteghje 'ssa pianta è privene a so sparizione. I sforzi sò in corsu per sinsibilizà u publicu à l'impurtanza di a prisirvazione di Tulipa agenensis è per promove a so cultura in quant'è pianta ornamentale, cù u fine di riduce a prissione annantu à e pupulazione selvatiche.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]