Triticum turgidum

À prupositu di Wikipedia
U granu duru
Triticum turgidum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Poales
Famiglia Poaceae
Generu Triticum
Nome binuminale
Triticum turgidum
Carl Linnaeus, 1753

U granu duru (Triticum turgidum) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Poaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Triticum turgidum hè una spezia di pianta erbacea appartinendu à a famiglia di e Poaceae. 'Ssa spezia hè cumunamente cunnisciuta sottu u nome di granu duru. Si caratterizeghja da i piccioli ritti è robuste, pudendu aghjunghje un'altezza da 1 à 1,5 metru. E casce sò longhe è strette, incù nervature parallele. L'infiuriscenze sò spighe cumpatte, purtendu fiurarelli ermafroditi.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U granu duru hè originariu di a rigione mediterrania, induv'ellu hè cultivatu dapoi i millennii. Hè largamente spartu in i paesi di u circondu mediterraneu, tali l'Italia, a Spagna, a Grecia è a Turchia. Hè ancu cultivatu in altre rigione di u mondu, in particulare in America suprana, in Australia è in Asia.

U granu duru hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U granu duru hè una pianta annuale chì si riproduce per via di granelli. Priferisce i climi caldi è secchi, è pò tullerà timperature elevate è e terre povere in nutrimenti. Necessiteghja un periodu di durmenza inguernale per germinà è sviluppà si currittamente. L'impullinazione hè per u più assicurata da u ventu, benchì l'insetti possinu ancu ghjucà un rollu minore.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Triticum turgidum appartene à u generu Triticum, chì ragruppa parechje spezie di granu. Hè à spessu cunsideratu cum'è una sottuspezia di u granu tenneru (Triticum aestivum), ma certe classifiche u cunsidereghjanu cum'è una spezia distinta. Sinonimi currentemente imprudati per designà 'ssa spezia sò Triticum durum è Triticum durum subsp. durum.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U granu duru hè una cultura largamente cultivata in numerosi paesi, per causa di u so valore ecunomicu è di u so usu in a produzzione di paste alimintare è di semula. Eppuru, certe varietà tradiziunale di granu duru sò minacciate per causa di u predominiu di e varietà muderne à parte superiore rindimentu. I sforzi di cunsirvazione sò in corsu per prisirvà a diversità genetica di 'ssa spezia è mantene e varietà tradiziunale.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]