Triticum aestivum

À prupositu di Wikipedia
U granu tenneru
Triticum aestivum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Poales
Famiglia Poaceae
Generu Triticum
Nome binuminale
Triticum aestivum
Carl Linnaeus, 1753

U granu tenneru (Triticum aestivum) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Poaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U granu tenneru hè una spezia di pianta erbacea appartinendu à a famiglia di e Poaceae. Si tratta d'una biada annuale chì pò aghjunghje un'altezza da 1 à 1,5 metru. I so piccioli sò cavi è e so casce sò longhe è strette, incù nervature parallele. I fiori di granu tenneru sò ragruppati in spighe cumpatti, furmendu un'infiuriscenza caratteristica.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U granu tenneru hè originariu di u Criscente fertile, una rigione situata in u Mediu Oriente. Dapoi a so intruduzione in l'agricultura, s'hè spartu in u mondu sanu è hè cultivatu in numerosi paesi. Hè particularmente abundante in e rigione timperate, induve e cundizione climatiche sò favurevule à a so crescita.

U granu tenneru hè prisente è cultivatu in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U granu tenneru hè una pianta à riproduzione sessuata. Si riproduce in impullinazione cruciata, grazia à u ventu chì trasporta l'amacu da un fiore à l'altru. A pianta produce granelli, ancu chjamati cariosside, chì sò usati per a produzzione di farina è d'altri produtti alimintari. U granu tenneru hè una cultura esigente in termini di terra è di clima, necessitendu una bona quantità di luce sularia è un'umidità cunvita per sviluppà si currittamente.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Triticum aestivum hè ancu cunnisciutu sottu à altre nomi, tali Triticum vulgare, Triticum sativum o Triticum compactum. 'Ssi nomi sò sinonimi usati in a tassonumia per designà listessa spezia.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Per causa di a so impurtanza ecunomica è alimintare, U granu tenneru hè largamente cultivatu à traversu u mondu. Eppuru, certe varietà di granu tenneru sò minacciate per causa di a perdita di diversità genetica caghjunata da a selezzione intensiva di varietà à parte superiore rindimentu. A cunsirvazione di a diversità genetica di Triticum aestivum hè essenziale per assicurà a resilienza di 'ssa cultura faccia à e malatie, à i parassiti è à i cambiamenti climatichi. Prugrammi di cunsirvazione sò messi in ballu per prisirvà e varietà tradiziunale di granu tenneru è incuragisce u so usu in l'agricultura durevule.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]