Tringa ochropus

À prupositu di Wikipedia
Tringa ochropus
Tringa ochropus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Charadriiformes
Famiglia Scolopacidae
Generu Tringa
Nome binuminale
Tringa ochropus
Carl Linnaeus, 1758Johan Ernst Gunnerus, 1767

Tringa ochropus hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Scolopacidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Tringa ochropus hè un picculu biccazzinu di a famiglia di i Scolopacidae, misurendu circa 24 à 26 cm di longu. Pussede un piumaghju discretu, per u più brunu verdicciu annantu à u corpu, finamente pichjulatu di biancu, incù i fianchi bianchi. A gola hè di culore camusciu è a fascia di i ciglii hè giallu chjaru. U bizzicu hè longu, smilzu è bughju, incù una basa verde, è e zampe sò dinù verde. I sessi sò simili.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Tringa ochropus hè una spezia migratrice chì si riproduce in e zone timperate è boreale d'Europa è d'Asia. Inguerna in Africa subsahariana, in Asia Suttana è in Australia. In Europa, si riproduce per u più in i paduli, i bordi di lavi è e vadine buscose.

Tringa ochropus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Tringa ochropus hè un insettivoru chì si nutrisce per u più d'insetti acquatichi, di picculi crustacei è di varmi. Caccighjeghja marchjendu pianamente annantu à a terra o tinendu si immobile è pizzichendu cù u so bizzicu in a vegetazione o in a fanga.

A staghjone di riproduzione di Tringa ochropus cumencia à a fine di u veranu. U nidu hè una depressione pocu prufonda in a terra, di regula tapizzatu di sticcatelli è di vegetazione. A femina dipone quattru à cinque ovi bruni, ch'ella cova mentre circa duie simane. I ghjovani sò nidifughi è chettanu u nidu pocu dopu a sbucciata.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Tringa ochropus hè una spezia monotipica, ciò chì significheghja ch'ùn ci hè micca sottuspezie ricunnusciute. U so nome scentificu, Tringa ochropus, hè derivatu grecu anticu trungas, un acellu di padulu minziunatu da Aristotele, è okhros, chì significheghja ocra, in riferimentu à u culore di e zampe di l'acellu.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Tringa ochropus hè una spezia cumuna è largamente sparta, è ùn hè micca minacciata à a scala mundiale. Eppuru, hè sottumessu à una certa prissione per via di a caccia è di a perdita d'ambiente. E pupulazione europee sò in crescita lebbia, mentre ch'è e pupulazione asiatiche sembranu esse stabile.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]